۳۵ سالگی آغاز پیری سیستم دفاعی بدن

۳۱فروردین۱۳،

35 سالگی آغاز پیری سیستم دفاعی بدن

سیستم دفاعی بدن با افزایش سن و گذشت زمان حدودا از سن ۳۵ سالگی به بعد آغاز به ضعف و پیری می کند.

به گزارش راسخون، سعیدرضا تحویلیان دبیرکل کانون پزشکان شهر تهران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با افزایش سن و گذشت از سن ۳۵ سالگی، بدن آرام آرام ضعیف شده و آغاز به پیرشدن می کند.

وی در ادامه گفت: بعد از گذشت یک دهه، روند پیری تسریع گشته و این روند در اندام مختلف متفاوت است، به طور مثال برای قسمت جداره رگ ها و سیستم عروق قلب، پیری با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

تحویلیان همچنین افزود: با افزایش سن یکسری مواد زائد (مواد آمیلوئید) در اطراف عضله قلب تجمع پیدا می کند و با گذر سن این تجمعات بیشتر می گردد.
وی در ادامه پیرشدن سیستم دفاعی بدن را ضعیف شدن بدن دانست و تصریح کرد: اولین نشانه های پیری سیستم دفاعی ابتلا به بعضی عفونت های فرصت طلب است، به این معنی که معمولا این عفونت ها در اشخاص عادی ایجاد نمی شود.

دبیر کل کانون پزشکان شهر تهران همچنین گفت: قرار گرفتن در معرض اشعه های زیان آور و استفاده از بعضی مواد غذایی که رادیکال ازاد ایجاد می کنند، رون پیری را تسریع می کند.

وی در ادامه افزود: استفاده از موادغذایی مانند مرکبات، میوه های تازه، قارچ ها، سبزیجات با رنگدانه هایی با سبزی بسیار که حاوی آنتی اکسیدان می باشند، سبب تاخیر در روند پیری سیستم دفاعی بدن می شوند.

وی در پایان برای کنترل و پیشگیری به بروز پیری سیستم دفاعی بدن پیشنهاد کرد: ورزش منظم و روزانه می تواند این روند را به تاخیر بیندازد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.