۳۵۰میلیون انسان افسرده در جهان

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سلامت روان، گفت: تعداد ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در سنین مختلف با درآمدها و ملت‌های گوناگون از افسردگی رنج می‌برند و در عین حال میلیون‌ها انسان دیگر در معرض اثرات غیرمستقیم این بحران جهانی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پیام بان‌کی‌مون آمده است افسردگی توان انسان‌ها برای رویارویی با چالش‌های روزانه زندگی را از بین می‌برد و غالباً موجب ایجاد جدایی خانواده‌ها، ترک تحصیل و از دست دادن شغل می‌شود. در شدیدترین موارد مردم دست به خودکشی می‌زنند.

وی افزود: هر ساله تقریباً یک میلیون انسان خودکشی می‌‌کنند که اکثر این موارد به دلیل افسردگی ناشناخته یا درمان نشده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مردم به دلایل گوناگون دچار افسردگی می‌شوند که غالباً علت‌های متفاوت ژنتیکی، بیولوژیکی، روانی و اجتماعی دارد که مجموعه این‌ها موجب خودکشی می‌‌‌شود. فشار روانی، اندوه، درگیری، بدرفتاری و بیکاری نیز می‌توانند به اقدام به خودکشی کمک کنند. زنان به ویژه بعد از زایمان، بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند.

بان‌کی‌مون گفت: در این روز جهانی سلامت روان اجازه دهید تعهد کنیم بیشتر به گونه‌ای صریح درباره افسردگی صحبت کنیم زیرا این نخستین گام حساس برای رفع موانع برای درمان و کمک به کاهش ناتوانی و اندوهی است که این بحران جهانی ایجاد کرده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.