۳۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری قند

۲۳ آبان ،
ممتاز نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت(بیماری قند)، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ برابر با ۲۴ آبان ماه جاری ضمن اشاره به این واقعیت تلخ که ۳۵۰ میلیون انسان در جهان دچار دیابت می باشند که ۸۰ درصد آنان در کشور های درحال توسعه به سر می برند، خواستار اقدام دسته جمعی برای جلوگیری از گسترش دیابت و بهبود کیفیت زندگی اشخاص مبتلا به آن ، به ویژه فقرا و محرومان شد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز ، به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در پیام بان کی مون آمده است دیابت شایع ترین بیماری غیر واگیردر جهان است. ایشان می گوید هر ساله این بیماری به سبب افزایش تعداد اشخاص سالمند و جهانی شدن روش زندگی ناسالم در حال گسترش است.

وی اظهار داشت اگر دیابت به موقع تشخیص و درمان نشود، می تواند سبب بیماری های جدی گردد.
دبیرکل می گوید هر ساله بیش از ۳ میلیون انسان که مبتلا به دیابت بوده اند به سبب مشکلاتی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی جان خود را از دست می دهند. ایشان اخطار می دهد که بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت مرگ های ناشی از دیابت تا سال ۲۰۳۰ تا دو سوم افزایش خواهد یافت.

 بان کی مون می گوید افزایش آگاهی در مورد دیابت همچنین فعالیت های فیزیکی و غذای سالم بهترین روش برای جلوگیری و درمان این بیمای است که باید به وسیله دولت ها به گونه ای فعال ترویج یابد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.