۳۸ کشته،۱۴۴ زخمی

جام جم آنلاین: انفجار هشت خودرو بمبگذاری شده و چهار بمب کار گذاشته شده ، صبح امروز استان های بغداد ، بصره ، ذی قار ، کرکوک ، موصل و صلاح الدین را به لرزه در آورد که بر اثر این انفجارها ، حداقل ۳۸ عراقی کشته و ۱۴۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد ؛نخستین خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مرکز ثبت نام پلیس حفاظت از چاه های نفت منطقه کیوان واقع در پانزده کیلومتری کرکوک منفجر شد که آمار اولیه این انفجار ، هشت کشته و ۴۲ زخمی اعلام شده است.

در «حویجه» از دیگر شهرهای کرکوک نیز یک خودرو منفجر شد که بر اثر آن چهار عراقی زخمی شدند.

بر پایه این گزارش ؛ استان صلاح الدین هم شاهد انفجار چهار خودرو بمبگذاری شده بود. یک خودرو در سامرا ، دیگری در «دجیل» و دو خودرو دیگر هم در شهر «طور» منفجر شدند که بر اثر این انفجارها که بیشتر شهروندان را هدف قرار داده بود ، بیست نفر کشته و ۵۴ تن زخمی شدند.

در شهر «تلعفر» از توابع استان موصل نیز یک خودرو بمبگذاری شده منفجر شد که این حادثه تروریستی دو عراقی را به کام مرگ کشاند و هفت تن دیگر را زخمی کرد.

شهرهای جنوبی بصره و ناصریه عراق هم شاهد انفجار سه بمب بودند. دو بمب در نزدیکی کنسولگری فرانسه واقع در مرکز ناصریه منفجر شدند که بنا بر اعلام پلیس عراق ؛ بر اثر آن دو عراقی کشته و چهار تن زخمی شدند.

برخی منابع امنیتی خودرو بمبگذاری شده را علت این انفجارها اعلام کردند.

در مرکز بصره نیز یک بمب در بازار محلی منفجر شد که بر اثر آن دو عراقی کشته و سی تن دیگر زخمی شدند.

انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در منطقه «حسینیه» واقع در حومه شمالی بغداد نیز چهار کشته و سه تن زخمی بر جا گذاشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.