۳۹ پروژه ملی به دانشگاه ها واگذار شد

جام جم آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه ۳۹ پروژه کلان ملی از سوی وزارت علوم تعریف و به دانشگاه ها واگذار شده است، گفت: ایران برخلاف میزان تولید علمی، به لحاظ شاخصهای فناوری در رتبه های پایینی قرار دارد که با اجرای این پروژه ها می توانیم جز ۱۰ کشور اول دنیا قرار گیریم.

محمد مهدی نژاد امروز در مراسم افتتاح کنفرانس مهندسی برق اجرای پژوهشهای هدفمند و تولید علم نافع را از وظایف پژوهشگاه ها و دانشگاه ها دانست و افزود: برای تولید علم لازم است تا پروژه های تحقیقاتی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به این سمت هدایت شود.

وی با اشاره به نقش این وزارتخانه در تولید علم نافع، اظهار داشت: در این راستا وزارت علوم اقدام به تعریف پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی کرد و دانشگاه ها با همکاری گسترده محققان و مراکز پژوهشی این پروژه ها را عملیاتی می کنند.
 
وی به وظایف قانونی وزارت علوم در تعریف پروژه های کلان ملی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم تاکنون ۳۹ پروژه کلان ملی در حوزه های پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، علوم پایه و فنی و مهندسی را تصویب و به دانشگاه ها واگذار کرده است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.