۴طلا، ۲ نقره و یک برنز حاصل تلاش کاراته‌کاهای ایران

در نخستین روز مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا بدست آمد؛

۴طلا، ۲ نقره و یک برنز حاصل تلاش کاراته‌کاهای ایران

جام جم آنلاین: در پایان نخستین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان تیم ملی ایران به ۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز دست یافت.

به گزارش روز دوشنبه  جام‌جم آنلاین به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در یازدهمین دوره مسابقات کاراته بزرگسالان آسیا که از صبح امروز در تاشکند ازبکستان با حضور ۲۵۴ کاراته کا از ۲۶ کشور آغاز شد، تیم ایران در پایان روز نخست بازیها به ۴ مدال طلا توسط ذبیح اله پورشیب، علی فداکار، نسرین دوستی و حمیده عباسعلی، ۲ مدال نقره توسط پگاه زنگنه و فاطمه چالاکی و یک مدال برنز توسط سعید علیپور دست یافت.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم ذبیح اله پورشیب سومین مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد، پورشیب که در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ و بازیهای آسیایی گوانگژو هم به مدال طلا رسیده بود، امروز موفق شد در فینال مقابل خالد خلیلف از قزاقستان نفر سوم مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی برسد و مدال طلا ی سنگین وزن را از آن خود کند.

در فینال پورشیب پس از تساوی ۳ بر ۳ در وقت قانونی مسابقه با رای داوران برنده تاتامی اعلام شد و مقام قهرمانی را بدست آورد.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم علی فداکار پس از استراحت در دور نخست، جونگ مین سو نماینده کره جنوبی را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت، سپس تیمور والوف از تاجیکستان را ۹ بر یک مغلوب کرد،در مبارزه سوم آخماتوف از ازبکستان را ۸ بر صفر برد تا در فینال مقابل علی ظفر از سوریه قرار بگیرد.در فینال هم موفق شد ۳ بر یک از سد حریف سوریه‌ای خود بگذرد و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

کسب نخستین مدال طلای بانوان

نسرین دوستی در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم مبارزات خود را با پیروزی ۶ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد دوستی بعد از شکست این حریف در گام دوم کاراته کای مالزیایی را ۴ بر یک برد تا در نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۱ برود. در مبارزه سوم دوستی موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کند و به فینال راه یابد. در فینال دوستی نماینده ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست داد تا به نخستین مدال طلای بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا دست یابد.

در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم بانوان حمیده عباسعلی که موفق شده بود پیش از رسیدن به فینال در کمتر از ۴۰ ثانیه تمامی حریفانش را از پیش روبردارد،در فینال هم هما آمیکو از ژاپن دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کند و به مدال طلای این وزن دست یابد.

 عباسعلی پیش از رسیدن به فینال، ابتدا حریفی از هند را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت، سپس ژیا یوان از چین را ۸ بر صفر شکست داد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم پگاه زنگنه پس ازبرد کاراته کایی از مالزی با نتیجه ۲ بر یک در مبارزه نخست، در گام دوم به مصاف نماینده ویتنام رفت و موفق شد ۳ بر صفر بر این حریف غلبه کند، زنگنه در سومین مبارزه یک بر صفر از سد مایومی ژاپنی گذشت و راهی فینال شد. در فینال هم با نتیجه ۵ بر ۳ از نماینده اندونزی باخت و به مدال نقره این وزن رسید.

فاطمه چالاکی در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم پس از این‌که در بازی اول توانست نیشا آلاگاسان از مالزی را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی با رای داوران شکست دهد در گام دوم شی جیانگ لی از چین را ۵ بر یک مغلوب کرد تا در مبارزه سوم مقابل نماینده ویتنام دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگژو به برتری ۵ بر یک برسد.چالاکی در فینال مقابل کوبایاچی از ژاپن قرار به دلیل ۴ اخطاره شدن نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده نمود.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم سعید علیپور ابتدا نماینده عراق را ۴ بر یک شکست داد، در مبارزه دوم مقابل حریفی از ازبکستان پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران برنده اعلام شد، سپس مقابل حریفی از افغانستان به برتری ۳بر یک رسید تا در مقابل کاراته کایی از قزاقستان دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۰۸ و نقره آسیا در سال ۲۰۱۱ قرار بگیرد، علیپور در این مبارزه ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در گروه بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد. در این گروه علیپور موفق شد لولا مازین از اردن را یک بر صفر شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در این وزن کره جنوبی اول شد، قزاقستان در مکان دوم ایستاد و ایران و ژاپن مشترکاً سوم شدند.

همچنین سمانه خوش‌قدم، وحید حسنی‌پور، محمدهادی داودآبادی و  حامد زیگساری دیگر نمایندگان کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.