۴ بانک برتر استعلام‌گیر از وضعیت مشتریان

خبرگزاری فارس: 4 بانک برتر استعلام‌گیر از وضعیت مشتریان/ اتصال 50 نهاد مختلف به سامانه

بینا- مدیر عامل شرکت مشاوره و رتبه‌بندی اعتباری ایران با اشاره به اینکه ۴ بانک صادرات، ملی، رفاه و مسکن بیشترین مراجعه و استعلام‌گیری از وضعیت اعتباری مشتریان را دارند، گفت: هم‌اکنون سامانه اعتبارسنجی دارای ۵۰ عضو است.

به گزارش بیناف محمد جلیلی با اشاره به اینکه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری می‌توانند با استفاده از سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری فرایند اعطای تسهیلات بانکی به بخش‌های تولید و مصرف (اقتصاد خانوار) را تسهیل و نقش بسزایی در حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند،به فارس گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از اعضای فعال سامانه اعتبار سنجی، اطلاعات مورد نیاز این سامانه را فراهم می‌کند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته مشکلاتی بر سر راه استفاده از گزارش‌های اعتباری و اعتبارسنجی سامانه اعتبارسنجی در شعب بانک صادرات وجود داشت که با یک کار ویژه و مشترک و با همکاری ادارات اعتبارات و فناوری اطلاعات بانک و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران مرتفع شد.

جلیلی یادآور شد: در حال حاضر، با برطرف شدن این مشکل، سرعت استعلام از سامانه اعتبارسنجی بهبود یافته است و تمامی شعب بانک صادرات ایران در اقصی نقاط کشور به سامانه اعتبارسنجی ملی متصل هستند.

جلیلی با بیان اینکه کاربران شعب به صورت برخط گزارش اعتباری مشتریان، متقاضی تسهیلات اعتباری را از سامانه اعتبارسنجی دریافت می‌نمایند، گفت: این موضوع موجب شده تا بانک صادرات ایران از نظر تعداد استعلام‌ها و گزارش‌های دریافتی رتبه نخست استفاده از سامانه اعتبارسنجی را در میان اعضای سامانه کسب نماید.

وی ادامه داد: بانک‌های ملی ایران، رفاه و مسکن نیز در رتبه‌های بعدی استفاده از سامانه اعتبارسنجی قرار دارند؛ همچنین از نظر استفاده کامل شعب بانک‌ها از سامانه اعتبارسنجی، بانک‌های سینا، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، پارسیان، سرمایه، توسعه تعاون و سامان در رتبه‌های برتر استفاده از سامانه قرار دارند.

مدیر عامل شرکت مشاوره و رتبه‌بندی اعتباری ایران تصریح کرد: هم‌اکنون سامانه اعتبارسنجی دارای پنجاه عضو شامل بانک‌ها، برخی مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق‌ها و شرکت‌های لیزینگ است و روزانه در حدود ۱۹ هزار شعبه سیستم بانکی کشور به این سامانه متصل بوده که به صورت لحظه‌ای گزارش اعتباری مشتریان خود را از سامانه دریافت می‌نمایند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.