۴ کتاب با موضوع مقاومت پایداری منتشر می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی، ‘رضا اسماعیلی’ افزود: پنج ماه است که از راه‌‌اندازی هیات علمی این کنگره می‌گذرد و در این مدت جلسات خود را به صورت منظم برگزار کرده و موضوعات مربوط به تهیه فراخوان و محورهای آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی گفت: محورهای مربوط به ارسال مقالات و موضوعات شعر سومین کنگره نیز در دستور کار بوده و پس از بررسی موضوعات، فراخوان برای شاعران جهت ارسال شعر فرستاده شده است.

اسماعیلی، مهمترین دغدغه‌ کمیته علمی در سال جاری را برگزاری کنگره با رویکرد پژوهشی بیان کرد و گفت: نکته حائز اهمیت سابقه علمی کنگره است که باید نسبت به سال قبل ارتقاء یابد و اشعار متناسب با شان شعر مقاومت باشد و موضوعات مقاومت و پایداری در جهان اسلام مطرح شوند.

وی در مورد نشر آثار گفت: علاوه بر کتاب‌های منتشر شده در سال جاری، کتاب دیگری حاوی ترجمه آثار رسیده به دبیرخانه کنگره از شاعران کشورهای مصر، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، هندوستان، تاجیکستان و افغانستان منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های کمیته علمی، برگزاری چهار نشست تخصصی با موضوع ادبیات پایداری و ارائه خلاصه مقالات در آن است که دو نشست آن در تبریز و تهران برگزار شد و دو نشست دیگر نیز در ماه‌های آینده در زاهدان و گیلان برگزار خواهد شد.

اسماعیلی به استقبال خوب شاعران از این کنگره اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از یکصد اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده و علاقه مندان تا ۱۵ شهریور ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

وی یادآور شد: کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی در حوزه مقاومت و پایداری در ابعاد جهانی فعالیت می‌کند و محدود به دفاع مقدس نیست و اولویت انتخاب نیز اشعاری است که مقاومت و پایداری را در بعد جهانی به تصویر می کشند.

سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی آبان ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۲۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.