۴ نامزد نهایی ریاست فیفا معرفی شدند + تصاویر

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

 فدراسیون بین‌المللی فوتبال معروف به فیفا نهاد اداره‌کننده مسائل فوتبال در سطح جهان است. محل استقرار این فدراسیون در زوریخ، سوئیس است و رییس آن در حال حاضر سپ بلاتر سوئیسی می‌باشد.

فیفا مسئول سازماندهی و نظارت بر اکثر تورنمنت‌های بین‌المللی فوتبال، مخصوصأ جام جهانی فوتبال است که از سال ۱۹۳۰ برگزار می‌شود. فیفا داری ۲۱۰ عضواست.

در حالی که انتخابات فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا در کنگره این نهاد در روز ۲۹ مه ۲۰۲۴ در زوریخ برگزار خواهد شد این فدراسیون اسامی ۴ نفری را که برای بدست آوردن ریاست فیفا رقابت خواهند کرد را اعلام نمود سپ بلاتر، رئیس فعلی فدراسیون بین‌المللی فوتبال , لوئیس فیگو ستاره سابق تیم ملی پرتغال و تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید، شاهزاده علی بن ال‌حسین نایب رئیس فعلی فیفا و میشل فان‌پراگ رئیس فدراسیون فوتبال هلند با هم رقابت می کنند.

ریاست فیفا
ریاست فدراسیون
نامزد های ریاست فیفا
نامزدهای نهایی فیفا

 سپ بلاتر، از سال ۱۹۹۸ در این سمت فعالیت کرده است و قصد دارد چهار سال دیگر نیز در سمت خود باقی بماند. او اعلام کرده است که پس از پایان این دوره دیگر برای ریاست فدراسیون فوتبال جهان اقدام نخواهد کرد. افزایش اتهامات به بلاتر و فیفا برای فساد در این نهاد و نحوه انتخاب روسیه و قطر برای میزبانی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ باعث شده است تا بلاتر دوران سختی را سپری کرده باشد.

۴ نامزد نهایی ریاست فیفا معرفی شدند + تصاویر ۵/۵ ۱


ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.