۴ نرمش تا نابودی کامل کمردرد

۴ نرمش تا نابودی کامل کمردرد

کمردرد یکی از مشکلاتی است که این روزها در میان بسیاری از افراد مشاهده می شود و دلایل بسیار زیادی نیز برای آن تا به حال مطرح شده است.


به گزارش زلال نیوز ، این روزها بسیاری از کارها به پشت میز نشینی تبدیل شده است و همچنین میزان زمان کار کردن نیز افزایش پیدا کرده است. این مشکلات باعث شده است تا کمردرد در بسیاری از افراددیده شود. راه های درمانی نیز برای این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها ورزش کردن و انجام نرمش های درست است.
*نرمش های کششی
یکی از مهمترین نرمش هایی که می توانید برای از بین بردن کمر درد از آن بهره ببرید نرمش های کششی است. این نرمش ها به گونه ای که فشار زیادی به مهره ها وارد نکنند برای آن ها مفید هستند. البته باید همه آن ها را درست انجام دهید تا موثر باشند.

بهترین گزینه: بهترین نرمش کششی برای کمر درد کشش پاها به صورت ایستاده است. یکی از پاهای خود را به صورت ۹۰ درجه با زمین از زانو خم کنید و پای دیگر را تا حد امکان عقب ببرید و در این حالت ۲۰ ثانیه صبر کنید سپس پاها را عوض کنید.
*یوگا
نرمش هایی که در یوگا قرار دارد می توانند به شما در کاهش درد کمر کمک کند. به تازگی مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد افرادی که یوگا کار می کنند میزان کمتری درد در قسمت ÷شت خودشان احساس می کنند.

بهترین گزینه: نرمش خاصی در یوگا با نام حالت بچه وجود دارد که برای کمردرد بسیار مفید است. روی دو زانوی خود بنشینید و از کمر تا حد امکان به پایین و به سمت بین پاها خم شوید. دراین حالت دست ها را تا حد امکان به جلو بکشید و در این حالت ۴۰ ثانیه صبر کنید.
*تمرین های قدرتی
در این نوع تمرین ها شما تنها به یک قسمت از بدنتان توجه دارید و آن قسمت را به خوبی قوی می کنید. این ورزش ها گاها با وزنه و یا با کنترل وزن خود انسان انجام می شود و برای تمامی نقاط بدن از جمله کمربسیار مفید هستند.


بهترین گزینه: حالت صندلی یکی از مفیدترین نرمش های قدرتی برای کمر درد است. برای انجام این نرمش پاها را به عرض شانه باز کنید و سپس زانوها را طوری خم کنید که انگار برروی صندلی می نشینید سپس بار دیگر به حالت اول بازگردید. این نرمش را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.
*نرمش های درازکش
دراز کشیدن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید چرا که هم خستگی شما از بین می رود و هم اینکه می توانید به کمردردتان کمک کنید. در این نرمش نیز البته باید توجه داشته باشید که خیلی به کمرتان فشار وارد نشود.

بهترین گزینه: بهترین نرمش برای این حالت این است که روی زمین به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید. سپس لگن خودتان را از زمین جداکنید و چند ثانیه در همین حالت باقی بمانید و سپس به حالت اول بازگردید. این نرمش را ۵ تا ۱۰ بار انجام دهید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.