۴ هزار قاضی در دستگاه قضا جذب می‌شوند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی:

رئیس قوه قضاییه گفت: مطابق برنامه پنج ساله توسعه بناست که ۴ هزار قاضی به جمع قضات اضافه شود و امیدواریم این قضات باعث ارتقاء دستگاه قضا شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله “صادق آملی لاریجانی” رئیس دستگاه قضا در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: بسیار مسرورم که امروز در محضر کارآموزان قضایی حاضر شده‌ام و چهره‌های جوان و مصمم و با نشاط شما انشالله نوید نو شدن دستگاه قضایی را خواهد داد.
 
وی ادامه داد: در عظمت منصب قضاوت تردیدی نیست اما هر چه این مقام عزیمت، وظایف و مسئولیت‌های آن نیز عظیم‌تر و خطراتی که در مسیر پیش روی قضات است بزرگتر است و این در حالی است که جهل و ندانستن و خطر هواهای نفسانی از اهم این خطرات است.
 
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: کاری که انجام شده تلاش برای ورود جمع زیادی از قضات جوان به دستگاه قضایی است که این کار کمبودهای نیرو را جبران و در جهت کاهش اطاله دادرسی مثمرثمر واقع خواهد شد.
 
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مطابق برنامه پنج ساله توسعه بناست که ۴ هزار قاضی به جمع قضات اضافه شود که در قبل از برنامه پنج ساله حدود ۸ هزار قاضی داشتیم و امیدواریم این قضات باعث ارتقاء دستگاه قضا شوند.  
 
آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: منصبی که شما به آن تکیه می‌زنید منصب بسیار بالایی است چرا که هم در متون دینی و هم در قانون اساسی به آن اشاره شده و لذا در عظمت منصب قضاوت تردیدی وجود ندارد بنابراین قاضی حق اگر می‌خواهید شقی نباشد باید وصی نبی باشد و این در روایات متعددی ذکر شده است.  
 
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در باب یازدهم و اصول ۱۵۶ به بعد قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها و اختیارات وسیعی برای قضات در نظر گرفته شده است بنابراین باید در نظر داشته باشیم که امروز می‌خواهیم به سمت بسیار مهمی تکیه بزنید.

این خبر ادامه دارد…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.