۴۰ خودرو در کولاک گردنه الماس گرفتار شدند

۲۸م آذر ،

۴۰ خودرو در کولاک گردنه الماس گرفتار شدند

به دنبال بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی گذر از گردنه الماس که همراه با کولاک و باد شدید است به سختی صورت می‌گیرد و ۴۰ خودرو در این محور گرفتار برف و کولاک شدند.

به نقل از فارس، در حال حاضر با وجود تلاش راهداران عبور و مرور در گردنه الماس به کندی صورت می‌گیرد و از مسیر گیلان به سمت خلخال به سبب برف‌روبی‌هایی که صورت نگرفته است رانندگان با مشکلات جدی روبه‌رو می باشند به طوری که بیش از ۴۰ خودرو در این محور در برف و کولاک گرفتار شده و امکان ادامه مسیر آنها وجود ندارد.

آنچه که در این بین مشهود به نظر می‌رسد عدم حضور پلیس راه در این محور و کنترل رانندگان گذری است که گاه سبب می‌شود رانندگان بدون زنجیر چرخ در این گردنه تردد کنند که حضور آنها مشکلاتی را برای سایر خودروهای مجهز به وجود آورده است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان خلخال در این زمینه اظهار داشت:‌ اکیپ‌های مختلف راهداری در مسیر حاضر می باشند و از شب قبل به دنبال تسهیل تردد برای رانندگان این مسیر هستند تا با کمترین خطر از این گردنه‌ها عبور کنند.

محمد قربانی گفت: ‌به رانندگان پیشنهاد می‌شود زنجیر چرخ را حتما با خود به همراه داشته باشد چرا که گذر از این محور تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین پلیس راه استان اردبیل اعلام کرد ادامه بارش برف در بسیاری از نقاط مختلف استان اردبیل تردد خودروها را در محور‌های مواصلاتی و برف‌گیر استان دشوار و رانندگان در حال حرکت در این محورها باید با احتیاط حرکت کنند تا مشکلی در تردد نداشته باشد.

بارش برف، سرما و یخبندان برای سومین روز متوالی در بعضی از نقاط استان ادامه داشته و سبب تعطیلی بسیاری از مقاطع تحصیلی در بعضی از شهرها شده است.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اشاره به باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی اصلی از رانندگان خواست تردد در گردنه الماس در محور خلخال ـ اسالم و قسمتی از محور اردبیل ـ سرچم تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده و رانندگان چنانچه ضرورتی ندارد از مسافرت‌های غیرضروری تا مساعد شدن شرایط جوی اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همراه داشتن وسایل ایمنی زمستانی و گرمازا و اطمینان از سالم بودن وسایل نقلیه قبل از حرکت و همکاری با نیروهای پلیس راه و سایر نیروهای امداد و نجات جاده‌ای از دیگر پیشنهاد‌های پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به رانندگان می‌باشد.

دوشنبه ۲۷ آذر   ۲۲:۵۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.