۴۰ درصد از بیمارستان های کشور مصوبه وزارت بهداشت را درباره بستری بیماران روانی اعمال نکرده اند

به گزارش انجمن علمی روان پزشکان ،دکتر پرویز مظاهری افزود :بر اساس مصوبه وزارت بهداشت،متاسفانه این شرایط به طور کامل در کشور محقق نشده است و عدم تامین بودجه یکی از مهمترین علل عدم اجرای کامل این قانون است که اگر این رویه به ادامه پیدا کند، قطعا با کمبود جدی تخت های بستری برای درمان بیماران روان پزشکی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه از برگزاری بیست و نهمین همایش سالانه این انجمن از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ آبان ماه سال جاری در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد خبر داد و گفت: به روز رسانی اطلاعات جامعه روانپزشکی کشور از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

مظاهری با بیان این که همایش سالانه انجمن روانپزشکان در قالب ۱۴ سمپوزیوم برگزار می‌شود اضافه کرد : روانپزشکی اورژانس، تازه‌های اختلالات دوقطبی، بیش فعالی در بزرگسالان، اختلالات خواب، اختلال وسواس جبری تازه های آن، آموزش قوانین و مشکلات حرفه ای، نگاهی تازه به بینش در ذهن، دستیاری روانپزشکی فرصت‌ها و چالش‌ها، توانبخشی در بیماران مزمن عصبی و روانی، روانپزشکی و رسانه، تازه های روان درمانی، ادبیات و روانپزشکی، سلامت روانی زنان و روانپزشکی روان‌تنی عناوین برگزاری این سمپوزیوم ها هستند که هر یک توسط ۵ تن از اساتید علم روانپزشکی ارائه می شود.

به گفته دبیر انجمن روان پزشکان ایران، پنج کارگاه با موضوعات RTMS,QEEG، ترانس کرانیال دایرکت استیمولیشن، معادلات دوقطبی و همبودی اختلالات خلقی مطابق برنامه زمان بندی شده توسط همکاران ما که در زمینه های فوق صاحب نظر هستند برگزار می‌شود.

دبیر بیست و نهمین همایش سالانه انجمن روان پزشکان گفت :این همایش دارای ۱۳ امتیاز بازآموزی برای روانپزشکان، روانپزشکان اطفال، متخصصان گوش و حلق و بینی، داخلی، پزشکی اجتماعی وپزشکی قانونی است.

وی خاطر نشان کرد : حضور روانشناسان بالینی، متخصصان ریه، روماتولوژی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، فلوشیپ های گوارش، قلب، غدد،خون و سرطان اطفال، دکترای کاردرمانی و گفتار درمانی، کارشناسان پرستاری،داروسازان، کارشناسان ارشد روانشناسی و پزشکان عمومی ۹ امتیاز بازآموزی را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

مظاهری اضافه کرد: مطابق روال همه ساله غرفه هایی در حاشیه همایش برپا می شوند که شرکت های دارویی در آنها به ارائه جدیدترین داروهای روانپزشکی می پردازند. همچنین تازه ترین های نشر در حوزه روان معرفی می شوند.

این روانپزشک با ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اورژانس روانپزشکی گفت: در همایش پیش رو بر مباحثی نظیر استانداردسازی اورژانس های روانپزشکی، کنترل بیماران بی قرار و پرخاشگر، آموزش اورژانس های روانپزشکی در برنامه های دستیاری تمرکز خواهیم کرد.

وی افزود: اورژانس های روانپزشکی بویژه از ۵ سال گذشته مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت و انجمن علمی روانپزشکان قرار گرفته است

وی در پایان اضافه کرد: مراسمی نیز در راستای پاسداشت از زحمات و مقام علمی دکتر سید احمد جلیلی، رئیس سابق و مشاور عالی انجمن روان پزشکان و نماینده انجمن جهانی روان پزشکی در منطقه آسیای جنوب غربی، در این همایش برگزار خواهد شد.

علمی ***۱۳۵۴**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.