۴۰ درصد مردم بیمه تامین اجتماعی دارند

۲۶م آذر ،

بینا- عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به این که، بیمه های تامین اجتماعی بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کشور را پوشش می دهد و بنا بر این هرگونه اصلاحی در این قانون باید با توجه به خواست نمایندگان کارگران صورت گیرد.
به گزارش بینا، محمد یاراحمدیان با بیان این نکته که  هرگونه تغییری در قانون تامین اجتماعی باید با نظر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی انجام شود به ایرنا افزود: هنوز مشخص نیست در تنظیم پیش نویس اصلاحی که از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام شده، چه کسانی دخیل بوده اند و به چه شکلی این اصلاحات انجام شده است.
یاراحمدیان تصریح کرد: با توجه به این که، هنوز نسخه ای از این اصلاح تغییرات به طور رسمی در اختیار نمایندگان کارگری قرار داده نشده است، بنا بر این لزومی ندارد که جزئیات این تغییرات رسانه ای شود و سبب تشویش اذهان عمومی شود.
وی با اشاره به سند کار شایسته گفت: در مواد ۱۰۱ برنامه چهارم و ۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه بر لزوم اجرای کار شایسته تاکید شده است، اما هم اکنون هفت سال از برنامه چهارم و ۲ سال از برنامه پنجم توسعه می گذرد و هنوز از اجرای این ماده قانونی خبری نیست.
به گفته وی، کار شایسته تکلیفی در برنامه های توسعه است که دولت ملزم به اجرای آن است که پس از تحقق کار شایسته می توان قوانین کار و تامین اجتماعی را اصلاح کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.