۴۰ دوره مشترک دانشگاه های ایران و خارج برگزار می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سید ابوالفضل حسنی’ روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی گفت:‌ تعداد ۱۰ تا ۱۵ دوره آموزشی مشترک به میزبانی دانشگاه های داخل کشور و بقیه در دانشگاه های خارجی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده دوره های مشترک آموزشی در رشته های مورد نیاز و اولویت دار و با همکاری دانشگاه های مطرح و موفق دنیا در این رشته ها برگزار شود.

حسنی درمورد فعالیت شعبه های دانشگاه های ایران در خارج کشور نیز اظهار داشت: درحال حاضر دانشگاه پیام نور در کشورهای امارات متحده عربی و افغانستان دارای شعبه است و درخواست هایی نیز برای راه اندازی شعبه این دانشگاه در کشور تاجیکستان رسیده و در دست بررسی است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد دانشجو و شعبه خارجی در میان دانشگاه های ایران به دانشگاه ‘جامعه المصطفی العالمیه’ تعلق دارد که از مجموع ۲۴ هزار دانشجوی آن، ۱۰ هزار نفر در شعبه های خارجی مشغول به تحصیل هستند.

حسنی از شعبه های دانشگاه شهید بهشتی در امارات متحده عربی، دانشگاه آزاد اسلامی در امارات و لبنان به عنوان شعبه های خارجی این دانشگاه ها یاد کرد و از پیگیری دانشگاه تهران برای راه اندازی شعبه در دو کشور خارجی خبر داد.

وی آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم را حدود چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: علاوه بر این همه ساله حدود شش هزار نفر از فرزندان اتباع افغان و عراقی نیز از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه های ایران می شوند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی توسعه دوره های آموزش مجازی را از رویکردهای اساسی وزارت علوم برشمرد و گفت: با تشخیص کمیته تخصصی آموزش مجازی و نظام نامه مربوطه، ۱۶ دانشگاه کشور مجوز برگزاری دوره های مجازی را برای امسال دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد که دوره های آموزش مجازی برای رشته هایی دایر می شود که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی ندارند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۱۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.