۴۰ میلیون تفاوت قیمت فروش خودرو با قیمت‌های مصوب!

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی‌مدیا نیز در حالی ۷۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این محصول بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ معادل ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قید شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شرکت پارس خودرو از صبح امروز پایگاه اینترنتی فروش خود را با قیمت‌های تازه فعال نموده و این در حالی است که قیمت‌های اعلامی در مواردی تا حدود ۴۰ میلیون تومان بیش‌تر از قیمت‌های مصوب است.

شرکت پارس خودرو از ساعت ۱۰ امروز بخشنامه تازه فروش محصولات خود را به نمایندگی‌های فروش ابلاغ نموده است.

در حالی در این ابلاغ قیمت فروش تیانا  معادل ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این خودرو بر روی پایگاه اینترنتی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ معادل ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان قید شده است.

همچنین قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی‌مدیا نیز در حالی ۷۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این محصول بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ معادل ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قید شده است.

پارس خودرو در حالی در بخشنامه ابلاغی خود قیمت نیومورانو را ۱۴۷ میلیون تومان اعلام نموده که قیمت مصوب درج شده بر روی پایگاه اینترنتی ۱۲۴ معادل ۱۱۰ میلیون تومان است.

بخشنامه تازه شرکت پارس خودرو در حالی است که چند روز پس از تشکیل جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در تاریخ دوازدهم مهر، نمایندگی‌های فروش سایپا قیمت تیانا hight را معادل ۸۵ میلیون تومان، ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی‌مدیا را ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نیومورانو را ۱۲۷ میلیون تومان ذکر می‌کردند که این قیمت‌ها نیز در همان وقت بیشتراز قیمت‌های رسمی درج شده بر روی سامانه ۱۲۴ بود که البته در بخشنامه امروز پارس خودرو قیمت‌ این محصولات باز هم افزایش یافته است.

تفاوت قیمت تا حدود ۴۰ میلیون تومانی بعضی از این خودروها نسبت به قیمت‌های مصوب در حالی است که نمایندگی‌های فروش مبلغی حدود ۵ میلیون تومان را نیز به عنوان کارمزد خود به این قیمت‌ها اضافه نموده‌اند به‌گونه‌ای که بعضی از نمایندگی‌های فروش قیمت تیانا hight را معادل ۱۰۶ میلیون تومان و ماکسیما را نیز ۸۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند. این وضعیت در حالی است که طبق مقررات نمایندگی‌های فروش باید خودرو را به قیمت مصوب ابلاغی عرضه نمایند.

تفاوت تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت فروش بعضی محصولات شرکت پارس خودرو نسبت به قیمت‌های رسمی درج شده برروی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ در حالی است که پیش از این مسوولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید نموده بودند که قیمت‌های درج شده برروی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ قیمت فروش خودرو به مصرف‌کننده بوده و هیچ شرکتی حق ندارد تحت هر عنوانی مبلغی را بیش از نرخ‌های اعلامی از مصرف‌کننده دریافت کند.

در این شرایط حتی اگر شرکت پارس خودرو به توافق تازهی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولاتش رسیده باشد پیش از درج نرخ‌های تازه بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ نباید این قیمت‌ها را اعمال می‌کرد

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.