۴۰ هزار بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارد

۱۵ام بهمن ،

برطبق آمارهای موجود نزدیک به ۴۰ هزار بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند کلیه در کشور وجود دارند که این آمار با سرعت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

حسام فیض الله زاده، فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری های مزمن کلیوی از جمله مهمترین و شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است که در سال های اخیر موارد ابتلا به آن افزایش نگران کننده ای یافته است.

وی گفت: متأسفانه اغلب اشخاص گرفتار بیماری های کلیوی به سبب نبود علایم مشخص تا مدت ها از بیماری خود بی اطلاعند و هنگامی که از مشکل خود خبردار می شوند که کلیه آنها آسیب جدی دیده است.

فیض الله زاده با اشاره به افزایش نگران کننده بیماری های کلیوی در کشور تاکید کرد: مبتلایان به بیماری های مزمن و پیشرفته برای درمان بیماری خود نیاز به انجام دیالیز یا پیوند کلیه دارندکه البته امکانات مورد نیاز برای همه آنها فراهم نیست.

وی تصریح کرد: برطبق آمارهای موجود نزدیک به ۴۰ هزار بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند کلیه در کشور وجود دارند که این آمار با سرعت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

فیض الله زاده با اشاره به مشکلات بیماران دیالیزی و پیوندی در کشور یادآور شد: امکانات و استانداردهای موجود برای بیماران مزمن کلیوی که نیاز به دیالیز پا پیوند دارند کافی نیست و با توجه به افزایش شمار این بیماران به طور قطع در آینده نزدیک مشکلات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید امکانات درمانی برای مبتلایان به بیماری های مزمن کلیوی را فراهم کرد، باید در خصوص لزوم پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و نارسایی های کلیوی به ویژه درجات مزمن و شدید بیماری اقدامات موثرتر و جدی تری از سوی مسئولان بهداشتی و عموم مردم صورت گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.