۴۰۰ آتش‌نشان، ایمنی بیست و سومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را بر عهده دارند

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۴:۳۲:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران:

بزرگنمایی:  

 
خبرگزاری آریا- برای تامین ایمنی هرچه بهتر و بیشتر مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان با تجربه آماده خدمت رسانی در این ایام هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، فتح ا..تیموری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با اعلام این خبر گفت: این آتش‌نشانان با به کارگیری ۱۲۹ دستگاه خودروی آتش‌نشانی شامل خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و استفاده از دیگر تجهیزات و نیز چندین دستگاه تانکر آب برای ایمنی و آرامش خاطر مردم در این مراسم آمادگی کامل دارند.
وی افزود: تمامی نیروهای مناطق پنج گانه سازمان آتش‌نشانی پایتخت در این ایام همچنان برای انجام عملیات امدادی کاملا آماده هستند.
به گفته تیموری، از روز ۱۳خرداد ماه نیروهای آتش‌نشانی در قالب گروه‌های ثابت و سیار در نقاط مختلف حرم مطهر امام راحل و اطراف آن مستقر می‌شوند.
وی افزود: البته گروه های عملیاتی در مبادی ورودی‌های شهر تهران، پارکینگ بزرگ خودروها و اتوبوس زائرین شهرستان‌ها و مزارع حواشی حرم مستقر می‌شوند.
تیموری خاطرنشان کرد: برخی از بزرگراه‌های منتهی به حرم از جمله بزرگراه‌های آزادگان و شهید کاظمی تا پمپ بنزین حافظیه اتوبان قم و از جاده شهید رجائی تا کهریزک و اطراف حرم و خصوصا مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی منتهی به حرم مطهر، تحت پوشش ایمنی این نیروها قرار دارند.
به گفته معاون عملیات آتش نشانی، در راستای آماده باش نیروهای عملیاتی برنامه هایی به این شرح صورت گرفته است، شرکت در جلسات ستاد مرکزی و اجرایی مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، شرکت در جلسات اورژانس و همچنین جلسات ابلاغی از فرمانداری شهر ری و وزارت راه و ترابری جهت هماهنگی فعالیتها، بازدید از کلیه اماکن، انبارها و سوله های مربوط به حرم مطهر و اطراف حرم و صدور دستورالعملهای ایمنی و هشدار به اماکن پرخطر، بازدید از دانشگاه ها و مزارع مزروعی اطراف حرم مطهر و ابلاغ تذکرات و دستورالعملهای لازمه به شهرداری و بخشداری شهر آفتاب، برگزاری دو شیفت کاری مانور شبانه در ایستگاههای متروی حرم مطهر و شاهد جهت اعمال تمهیدات لازم و بازدید از شیرهای آب محدوده و رفع اشکالات احتمالی و همچنین براساس برنامه از پیش تعیین شده بخشی از اکیپ آتش نشانی که به منظور حفظ ایمنی از چادرهایی که برای اسکان زائران در بوستان ولایت تعبیه شده است در این پارک استقرار می یابند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی از همه زائران حرم مطهر درخواست کرد تا در این روزها موازین و اصول ایمنی را کاملاً رعایت و از روشن کردن آتش به ویژه در فضاهای سبز جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و حادثه با حفظ خونسردی بلافاصله مراتب را به نزدیکترین پایگاه آتش‌نشانی مستقر در محل اطلاع دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۶۳۲۱۶۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.