۴۰۰ شعبه از قدیمی ترین بانک جهان در ایتالیا تعطیل می شود

به گزارش ایرنا، این گروه بزرگ بانکی ایتالیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تعطیلی ۴۰۰ شعبه جزو برنامه کاهش هزینه های گروه تا سال ۲۰۲۴ است و همچنین چهار هزار و ۶۰۰ نفر از ۳۰ هزار کارمند خود را اخراج می کند.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده، گفته شده که ۱۶ درصد از هزینه های این بانک معادل ۵۶۵ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۴ کاهش می یابد.

بانک’Mps’ ایتالیا در سال ۱۴۷۲ میلادی با نام ‘مونته دی پیئتا’ برای کمک به افراد کم بضاعت اهالی شهر ‘سیئنا’ در شمال این کشور تاسیس شد و قدیمی ترین بانک جهان بشمار می رود.

این بانک با دو هزار ۴۱۶ شعبه در سراسر ایتالیا فعال است و در چند کشور جهان نیز فعالیت می کند.

بانک ‘Mps’ در سال ۲۰۱۱ میلادی پنجهزار و ۵۰۷ میلیارد یورو معامله کرد.

با ادامه بحران اقتصادی در اروپا، بانک ‘اینتزا سانپائولو’ بزرگترین بانک ایتالیا نیز در خردادماه گذشته برای کاهش هزینه های خود، تصمیم به تعطیلی یک هزار شعبه خود گرفت.

‘انریکو توماسو’ مدیر عامل بانک اینتزا سانپائولو، با تایید این خبر اعلام کرد که جهت کاهش هزینه ها و به دنبال تشدید بحران اقتصادی تصمیم تعطیلی یک هزار از پنج هزار و ۶۰۰ شعبه این بانک ایتالیایی اتخاذ شد.

شرکت سهامی اینتزا سانپائولو یکی از بزرگترین موسسات بانکی ایتالیا است که در سال ۲۰۰۷ میلادی با ادغام دو بانک ‘اینتزا’ و ‘سان پائولو ایمی’ به فعالیت خود ادامه داد.

شمار کارمندان این بانک در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۰۲ هزار ۵۰۰ نفر اعلام شد.

اینتزا سان پائولو با بیش از ۲۰ میلیارد یورو سرمایه، نخستین بانک ایتالیا و ششمین در اروپا از نظر سرمایه گذاری است.

این بانک در ایتالیا با بیش از ۱۱ میلیون مشتری، دارای ۱۶ درصد از سهم بازار اعتباری و ۱۷ درصد بازار پس انداز است.

این بانک در خارج از کشور با یک هزار و ۸۰۰ شعبه در ۱۳ کشور بویژه در اروپای شرقی و مدیترانه، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار مشتری دارد.

با افزایش بحران اقتصادی در اروپا بانک ‘یونیکردیت’ ایتالیا، بزرگترین گروه اعتباری این کشور نیز مدتی پیش اعلام کرد که بیش از پنج هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند.

بانک یونیکردیت اعلام کرد که به دنبال کاهش ارزش سهام این بانک در بازارهای بورس و زیان های متحمل شده، تا چهار سال آینده، پنج هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان خود را در ایتالیا اخراج خواهد کرد.

براساس برنامه صنعتی معرفی شده از سوی این بانک، تا سال ۲۰۲۴ میلادی درمجموع شش هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان این بانک در داخل و خارج از کشور اخراج خواهند شد که خود معادل ۱۲ درصد کل پرسنل این گروه عظیم بانکی است.

این گروه بانکی همچنین اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو زیان دیده است.

این بانک بیش از ۴۰ میلیون مشتری در ۲۲ کشور دارد که اکثر آنها در ایتالیا، اتریش، آلمان، سوییس و کشورهای حوزه اتحادیه اروپا هستند.

بانک های ایتالیا، اکنون با بحران خروج سپرده های مردمی مواجه هستند اما مقامات بانکی به مشتریان اطمینان می دهند که جای هیچ گونه نگرانی نیست و این مشکل به خوبی مدیریت می شود.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۸۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.