۴۰۰۰واحد مسکن مهر کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

  مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از بهره‌برداری بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت خبرداد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، محمدصادق وجدی در شورای مسکن استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: تکمیل طرح‌های مسکن مهر و پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه راه و شهرسازی از جمله رویکردها و اولویت‌های این اداره‌کل بوده و با جدیت دنبال می‌شود.
وی افزود: تاکنون ۳۶ هزار و ۸۶۶ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده و پروانه بهره‌برداری کسب کرده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۴۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده و بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد نیز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وجدی تصریح کرد: در مجموع حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های مسکن مهر در کردستان به اتمام رسیده و برای تسریع در روند این پروژه‌ها در استان نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط با این مهم هستیم.
وی خاطرنشان کرد: گرفتن پایان کار از شهرداری‌ها و پروسه طولانی این مهم و همچنین هزینه بالای آماده‌سازی زمین‌ مشکلاتی را برای انجام طرح‌های مسکن مهر در استان به وجود آورده‌است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: شرایط طبیعی و جغرافیایی استان کردستان موجب کندشدن طرح‌های عمرانی به ویژه طرح‌های مسکن مهر شده است به گونه‌ای که اگر هزینه آماده‌سازی زمین برای یک واحد در استان‌های مرکزی کشور ۲۰۰هزار تومان باشد این میزان در کردستان به بیش از ۳میلیون تومان خواهد رسید.
وجدی از هزینه‌های بالای تأسیسات زیربنایی همچون آب و برق و عدم همکاری مسئولان این دستگاه‌ها در استان را به عنوان یکی از مهمترین مشکلات حوزه مسکن مهر عنوان کرد و خواستار رفع این مشکل در آینده نزدیک شد.
وی افزود: در آماده‌سازی و مرحله ساختمانی این طرح‌ها مشکلی در استان وجود نداشته و اگر موانع پیش روی در زمینه هزینه تأسیسات زیربنایی و صدور پروانه‌های ساختمانی رفع شود شاهد تحولی عظیم در حوزه مسکن مهر استان خواهیم بود.
این مقام مسئول از بهره‌برداری بیش از ۴هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت خبر داد و افزود: با تمام توان سعی می‌شود طرح‌های مسکن مهر در نقاط مختلف استان در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شده و مردم نیز کم‌ترین هزینه را متحمل شوند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.