۴۱۵ کیلومتر از مسیر رودخانه های خراسان شمالی نیازمند ساماندهی است

۱۱اردیبهشت،

به گزارش ایرنا به نقل از اداره روابط عمومی این شرکت در روز پنجشنبه، ˈرضا نعیمیˈ گفت: ۴۰۰ کیلومتر از مسیر ذکر شده برای ساماندهی مربوط به رودخانه ها و مسیل های داخل استان و ۱۵ کیلومتر نیز مربوط به رودخانه های مرزی استان است.

وی هدف از ساماندهی رودخانه های استان را افزایش ضریب ایمنی مناطق حاشیه رودخانه ها در برابر سیلاب ها و جلوگیری از پیشروی طغیان رودخانه ها به داخل زمین های کشاورزی و مناطق مسکونی اطراف آن و همچنین حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها ذکر کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعتبار موردنیاز برای ساماندهی ۴۱۵ کیلومتر از مسیر رودخانه ها و مسیل های استان را بیش از سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اکنون ساماندهی هفت کیلومتر از رودخانه های استان با اعتبار چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال نیز در دست اجرا است.

وی افزود: تاکنون ۹۱ کیلومتر از مسیر رودخانه ها و مسیل ها در خراسان شمالی با هزینه ۲۰۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار ساماندهی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی طول رودخانه ها و مسیل های اصلی استان را دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد.ک/۱

۶۲۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.