۴۲ درصد ایرانیان نگران آینده خود هستند/اشتغال و ازدواج مهمترین دغدغه جوانان

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در یک پژوهش میدانی که توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی بین ۶ هزار و ۵۲۰ مرد و زن صورت گرفت مشخص شد که تقریبا حدود نیمی از این افراد از آینده خود نگران هستند.

به گفته وی، این پژوهش در شهرهای تهران، رشت، ابهر، نشهد، اصفهان، زاهدان و شیراز در طیف سنی ۱۶ تا ۴۰ سالگی انجام شده است.

این آسیب شناس اجتماعی به محورهای این پژوهش اشاره و تاکید کرد: جوانان مشغول به تحصیل در  دوره دبیرستان نگران پذیرفته شدن در دانشگاه در رشته مورد علاقه و شهر مورد نظر خود هستند و جوانان مشغول به تحصیل در دانشگاهها نیز در مورد اشتغال بعد از تحصیل و یافتن شغل خوب نگران بوده و پیدا کردن زوج مناسب برای ازدواج در درجه دوم قرار دارد.

ابهری گفت: کارمندان و کارگران مورد این پژوهش نیز نگران دوران بازنشستگی و کاهش  حقوق و در نتیحه ضعیف شدن بنیه مالی خود بودند.

وی با اشاره به اینکه تامین هزینه های فرزندان و هزینه های درمانی اصلی ترین نگرانی کارمندان و کارگران در دوران اشتغال و بعد از آن می باشد، افزود: ۹۷ درصد از افراد مورد پژوهش به خاطر قدرت سیاسی نظام در مورد آینده کشور از نظر سیاسی هیچ گونه نگرانی ندارند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: مهمترین نگرانی دختران و زنان مورد پژوهش بعد از موضوع ازدواج مشکلات مالی و تضمین دوام زندگی خود است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.