۴۳ کشته و ۴۴ مجروح در تصادف اتوبوس ها در اتوبان تهران – قم + تصاویر

این دو دستگاه اتوبوس مسافربری هنگام برخورد با یکدیگر دچار حریق شده و برخی از مسافرین توانسته اند با شکستن شیشه اتوبوس ها خود را به بیرون پرتاب کنند.

 دو دستگاه اتوبوس در جاده قم بر اثر تصادف با یکدیگر در روز دوشنبه دچار سانحه و آتش سوزی شدند. این سانحه ۴۳ نفرکشته و ۴۴ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش ممتاز به نقل از بولتن نیوز به نقل از ایرنا، این دو دستگاه اتوبوس مسافربری هنگام برخورد با یکدیگر دچار حریق شده و برخی از مسافرین توانسته اند با شکستن شیشه اتوبوس ها خود را به بیرون پرتاب کنند.

بر پایه این گزارش ممتاز به نقل از، اتوبوسی که از مسیر کاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ریل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده که با یکدستگاه اتوبوس دیگر که از تهران راهی یزد بود، برخورد کرد.

بر اثر این برخورد، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزی شدند ، عوامل راهداری، آتش نشانی ،اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در محل اتفاق حاضر شدند و عوامل آتش نشانی آتش سوزی را مهار کردند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، مسیر تهران – قم بر اثر این سانحه برای مدتی مسدود شد.بسته شدن این مسیر سبب ترافیک و ازدحام صدها خودرو در این مسیر شد و همین امر ، رسیدن آمبولانس ها را نیز با مشکل مواجه کرد.

جزئیات اتفاق

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس گفت: در ساعت ۲۲:۵۵ شب قبل برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران قم به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند گفت: متاسفانه در این اتفاق بیش از ۴۰ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۳۹ نفر نیز مجروح شدند

رئیس سازمان امداد و نجات فوریت هلال احمر گفت: همچنین ۸ نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی شامل ۱۸ نفر امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.

پزشکی قانونی: ۴۳ نفر کشته شدند

 سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۴۳ نفر در سانحه تصادف اتوبان قم به تهران جان خود را از دست داده‌اند.

ترکیدگی لاستیک اتوبوس ۴۴ نفری را به کام مرگ فرستاد

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: شب قبل بر اثر ترکیدن لاستیک یک اتوبوس در جاده تهران – قم و این اتوبوس از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگر برخورد کرد و در نهایت ۴۴ نفر از مسافران هر دو اتوبوس کشته شدند.

اسامی مجروحان اتفاق

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، مجروحان تصادف شامگاه دوشنبه در قم به سه بیمارستان شهید بهشتی، علی ابن ابیطالب(ع) و نکویی انتقال داده شدند که برای اطلاع هموطنان و خانواده‌های آنها اسامی آنان اعلام می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری قم اسامی مجروحان انتقال داده شده به بیمارستان شهید بهشتی به شرح زیر است:

فاطمه قربان زاده ۳۴ ساله
محمد اعرابی ۲۳ ساله
محمد اکبری ۳۴ ساله
سمانه بروقی ۲۵ ساله
زهرا بروقی ۲ ساله
فاطمه رمضانی ۵۸ ساله
سید حسین حسینی ۲۷ ساله
علی پور مصطفوی ۳۰ ساله
مریم تقی نژاد ۳۴ ساله
نرگس عرب زده ۹ ساله
نسرین عرب زاده ۲ ساله
محمد بناپور ۶۱ ساله
محمدعلی فروزان ۷۸ ساله

اسامی مجروحان انتقال داده شده به بیمارستان علی ابن ابیطالب قم:

علی موسی زاده ۲۱ ساله
سید حسن روحانیون ۳۴ ساله
زهره خان محمدی ۴۶ ساله
محمدحسین احمدی ۵۰ ساله
محمد کریم زاده اردکانی ۲۷ ساله

اسامی مجروحان انتقال داده شده به بیمارستان نکویی قم:

حسین رحیمی ۳۵ ساله
هادی برقی ۱۴ ساله
یاسر توکلی ۲۴ ساله
مریم افشاری ۲۸ ساله
مازیار بیرامی ۲۶ ساله
مرتضی یاری ۳۷ ساله
محمدحسین برزگری ۳۹ ساله
امیرحسین زارع ۶ ساله
سجاد شوندی ۱۸ ساله
سید محمد موسوی ۲۲ ساله
مریم بلوری ۳۵ ساله
عبدالکاظم محمدیان ۵۳ ساله
نازنین زهرا رحیمی ۳ ساله
حامد طاوسی ۳۰ ساله
محمد طحان ۵۲ ساله
علی برقی ۵۵ ساله
رضا نجف پور ۲۷ ساله
معصومه برقی ۵۰ ساله
سید محمدجواد حسنی ۳۲ ساله
مریم کرمی ۳۰ ساله
حسن پورمعصومی ۲۷ ساله
حسین مروتی ۴۳ ساله
هوشنگ عربی ۲۳ ساله
پرنیاز پورسعید ۲۶ ساله
آرزو بلوری ۳ ساله

علت و جزئیات تازه از تصادف مرگبار دو اتوبوس از زبان رئیس پلیس راهور ناجا

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات اتفاق دلخراش و نادر تصادف شب قبل دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا ۵۰ درصد در این اتفاق مقصر شناخته شده است.

سردار دکتر اسکندر مومنی که شب قبل و ساعاتی پس از رخداد اتفاق در صحنه حاضر بود در حاشیه آن افزود: حوالی ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر ۲۸ اتوبان قم – تهران بعد از مجتمع مهتاب به سبب ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با ملاحظه اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از اتفاق دچار حریق شدند، گفت: به سبب ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از اتفاق دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به خارج پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این اتفاق ۴۴ تن کشته و ۳۹ تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش ممتاز به نقل از شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

وی سبب این اتفاق بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و سبب تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به سبب ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این اتفاق مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) ۵۰ درصد در این اتفاق مقصر شناخته شده است.

وی از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه اتفاق حاضر می باشند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.