۴۵هزار تن کنجاله وارداتی بین در راه ایران است

خبرگزاری آریا- مدیر عامل موسسه جهاد استقلال از واردات ۴۵هزارتن کنجاله وارداتی به کشور خبر داد و گفت:در روزهای آینده شاهد توزیع کنجاله بین دامداران خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا،محمدزضا شافعی نیا در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز پشتیبانی امور دام مسئول توزیع و تأمین نهاده‌های دامی می باشد، اما این مؤسسه هر زمانی در بازار احساس نیاز کند، در حمایت از تولید‌کنندگان اقدام به تأمین نهاده‌ می‌کند.
وی یادآور شد:به دلیل شرایط حاکم بر بازارهای جهانی مشکلاتی در بازار تامین نهاده ایجا شد.به همین خاطر  بر اساس توصیه وزیرجهاد کشاورزی، موسسه جهاد استقلال برای  تامین نهاده های مورد نیاز صنعت دام وارد عمل شده است.
شافعی نیا در خصوص قیمت کنجاله گفت:در حال حاضر قیمت کنجاله در بازار ۱۶۰۰تومان است که با واردات این میزان کنجاله وارداتی قیمت آن در بازار داخلی با ۸۵۰تومان به فروش خواهد رسید.
مدیر عامل جهاد استقلال اعلام آمادگی کرد: در صورت اعلام نیاز دستگاه های مرتبط، موسسه جهاد استقلال می تواند در راستای حمایت از بخش کشاورزی برای تهیه واکسن و نهاده های این بخش، سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.
وی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد نیازهای کشور به گوشت قرمز باید از طریق واردات تامین شود بنابراین یکی از شرکت های تابعه جهاد استقلال برای تنظیم بازار و انجام واردات، با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مباشر در حال همکاری می باشد.
شافعی نیا در خصوص نقش صنایع تبدیلی در توسعه کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و بازار‌ رسانی مناسب علاوه بر کاهش  ضایعات هزینه های نگهداری را به حداقل می رساند.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال در رابطه با وضعیت بیمه کشاورزی اظهار داشت: شرکت بیمه مرکزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که سرمایه اولیه این بیمه باید از ۴۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد افزایش یابد.اما با توجه به مشکلات سرمایه ای تشکل های بخش کشاورزی این میزان سرمایه در شرایط فعلی ممکن نمی باشد لذا با بیمه مرکزی برای کاهش آن در حال رایزنی هستیم.
شافعی نیا در خصوص واردات ماشین آلات برنج نیز اظهار داشت:این اقدام در راستای افزایش مکانیزاسیون در شالیزارهای منطقه شمال است و در کنار این واردات، با تجهیز کارخانه‌های مونتاژ‌کاری تولید انبوه در کشور دنبال خواهد شد.
مدیر عامل موسسه جهاد استقلال همچنین از واردات یک میلیون تن ذرت،۲۰۰هزارتن جو و ۲۰۰هزار تن کنجاله خبر دادو افزود:در روزهای آینده برای ثبات بازار این محموله ها وارد کشور خواهد شد.
شافعی نیا خاطر یادآور شد: تا هر زمانی که قیمت ها در بازار به وضعیت مطلوب نرسد، این موسسه جهاد استقلال برای حمایت از تولیدکنندگان واردات را ادامه خواهد داد.
وی خاطر نشان ساخت: در علم اقتصاد  قانون عرضه و تقاضا منسوخ است و بسیاری از افزایش قیمت‌های امروزی به لحاظ عدم برنامه‌ریزی و گسستگی زنجیره تولید می باشد لذا کسانی که ذخیره سازی انجام می دهند به دنبال سود و منفعت خود هستند نه به فکر تنظیم و کنترل بازار،به همین خاطر عرضه و تقاضا در شرایط فعلی منسوخ است.
وی در پایان خاطر نشان کرد:سالانه یک میلیارد دلار سود حاصل از افزایش صادرات محصولات کشاورزی  نصیب کشور می شود که برای تداوم آن باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت همه جانبه شود.

کدM-ch2531


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.