۴۵ تا ۵۵ درصد تزریق ها در جهان با ایمنی کافی همراه نیستند

فروردین ۱۴۰۳

بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، ۴۵ تا ۵۵ درصد تزریق ها در سراسر جهان با ایمنی کافی همراه نیستند و حتی بسیاری از آنها سبب بروز بیماری های خطرناکی می شوند.

کمال بشارتی اصل، متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت های چشمگیر در جنبه های مختلف بهداشتی و درمانی ، اما هنوز هم بسیاری از عوامل میکروبی و ویروسی سبب بروز بیماری های مختلف و تهدید سلامت انسان ها می شوند.

وی با بیان اینکه عوامل عفونی از راههای مختلفی منتقل می شوند، تصریح کرد: یکی از مهمترین راههای انتقال عفونت، تزریق خون و سایر مواد از طریق سرنگ است که متاسفانه در بسیاری از موارد سرنگ ها آلوده بوده و چندین مرتبه مورداستفاده قرار می گیرند.

بشارتی اصل با اشاره به اینکه بسیاری از موارد ابتلا به بیماری های عفونی و مرگ و میر ناشی از آن به سبب تزریق های غیر ایمن بروز می کند، تاکید کرد: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، ۴۵ تا ۵۵ درصد تزریق در سراسر جهان با ایمنی کافی همراه نیستند و حتی بسیاری از آنها سبب بروز بیماری های خطرناکی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری هایی که درحال حاضر با ابتلا و مرگ ومیر بالایی همراه می باشند به سبب تزریق های غیر ایمن ایجاد می شوند که ایدز و هپاتیت از جمله مهمترین آنها محسوب می شوند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.