۴۵۰هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تحصیل می کنند

به گزارش ایرنا دکتر’مهدی فیض’روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در راستای حفظ ماهیت مهارتی خود ۱۰۰رشته را بدلیل نظری بودن در سال جاری منحل و عناوین و محتوای صد رشته دیگر را نیز تغییر می دهد.

وی همچنین از ایجاد ۳۰۰رشته جدید در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال جاری مجموعا ۹۰۰ رشته در این دانشگاه فعال خواهد بود.

فیض با اشاره به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه برای اولین بار اظهار داشت:در اردیبهشت سال جاری آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه با حضور ۳۶هزار داوطلب برگزار شد که بعلت محدودیت در فضاهای اموزشی تنها ۲۰۰دانشجو برای تحصیل در ۱۶رشته پذیرفته می شوند.

وی در ادامه پیشگیری از حذف مشاغل سنتی با رویکرد علمی را از جمله سیاست های دانشگاه جامع علمی و کاربردی عنوان کرد و افزود:بر این اساس باید لزوم تناسب عناوین رشته ها با عناوین شغلی جامعه رعایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در ادامه با محدود خواندن فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه بعلت قلت تعداد دانشجو در مراکز مختلف دانشگاه ازایجاد باشگاه دانشجویان علمی و کاربردی خبر داد و افزود:با ایجاد این باشگاه فعالیت های فوق برنامه دانشجویی ساماندهی خواهد شد.

فیض با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربری در سال جاری برای اولین بار در ردیف بودجه اعتباری قرار گرفته است اظهار داشت: این بودجه مربوط به پروژه های عمرانی دانشگاه بوده و در سال جاری ده واحد استانی با این بودجه احداث خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور افزود:هم اکنون نیز فرایند ساخت چهار واحد دانشگاه در استان قزوین،زنجان،خوزستان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: هم اکنون این دانشگاه در راستای تقویت مهارت آموزی ۱۸مرکز استانی را در چهار حوزه صنعت ،کشاورزی،مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تاسیس کرده است.

‘یوسف گرجی’ با بیان اینکه سیاست کلی آموزش های مهارتی در کشور شکل گیری رشته ها در کنار صنایع است افزود: استان قزوین نیز در همین راستا به ایجاد دانشگاه هایی در کنار صنایع موجود اقدام کرده است.

وی تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه در قزوین را ۸هزار و ۵۰۰نفر ذکر کرد و افزود:هم اکنون نیز ۱۰هزار و ۴۰۰دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین تحصیل می کنند.

گرجی با تاکید بر کاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه خاطرنشان کرد:برخلاف دانشگاه های نظری که تنها سی درصد به آموزش های کارگاهی می پردازند آموزش های موجود در واحدهای علمی و کاربردی ۷۰درصد کارگاهی و تنها ۳۰درصد بصورت نظری ارائه می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین افزود:ضرورت توجه به کاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه با هدف تربیت نیروهای ماهری است که جامعه نیاز ویژه ای به حرفه آنها دارد.

۷۳۸۸/ ۱۶۴۴/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۱۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.