۴۶ درصد از مبتلایان به ایدز ۲۰ تا ۳۰ ساله می باشند/ تنها ۱۰درصد ایدزی ها شناسایی شدند

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت جوانان و نوجوانان را بزرگترین گروه هدف ایدز برشمرد که نیازمند آگاهی بخشی بیشتری می باشند.

عباس صداقت در گفت و گو با پانا بیان کرد: گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال پرخطرترین گروه سنی برای ابتلا به ایدز به شمار می رود و  تقریبا ۴۶ درصد مبتلایان به ایدز نیز در این رده سنی قرار دارند.

وی ادامه داد: بررسی آمارها نشان می دهد که یکی از برنامه های هدف در بحث پیشگیری از ایدز باید در میان جوانان و نوجوانان باشد و این گروه ها خوشبختانه در دسترس  برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی قرار دارند.

 رییس اداره ایدز وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در جلوگیری از بروز بیماری ایدز در جامعه بیشترین نقش را دارند و آگاه سازی مردم ازسوی رسانه‌ها در این زمینه یک ضرورت بسیار مهم محسوب می‌شود اما رسانه ها باید توجه کنند که تنها ارائه آمار و ارقام از ایدز کمکی به پیشگیری  و کاهش آن نخواهد کرد و دردی از جامعه مبتلایان به ایدز دوا نمی کند.

وی افزود: آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی ، اعتیاد به مواد مخدر به ویژه و داروهای محرک و روانگردان مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

صداقت تصریح کرد: حدود ۲۴ هزار نفر بیمار مبتلا به ایدز مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و این در حالی اسنت که اگر براساس یک مدل ریاضی تخمین بزنیم  که حدود ۹۰ هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور داشته باشیم، تنها حدود ۲۵ هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده‌اند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آموزشی واطلاع رسانی دیگر نهادهای مسئول برای جلوگیری ازشیوع ایدزدرجامعه، تاکید کرد: آنچه مهم است بحث آموزش همگانی است که انتظار داریم رسانه‌ها جدی‌تر وارد این مقوله بشوند.
به گزارش پانا، باید گفت کارشناسان معتقدند متأسفانه هم‌اکنون سرعت شیوع  بیماری ایدز در کشور با وجود تمهیدات وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه افزایش یافته و بنا به نقل از رئیس کمیسیون بهداشت مجلس سن ابتلا نیز کاهش یافته است که همه این ها لزوم اجرای برنامه های منسجم تری را گوشزد می کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.