۴۷ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران ۹۱.۲ درصد بوده و ۴۷ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران رضا تقی‌پور در ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات که امروز در پژوهشگاه ict برگزار شد ،اظهار داشت: همانطور که آمارهای خارجی نشان می‌دهد، تولید دانش در ایران رشد بسیاری داشته و این رشد در حوزه ICT نیز با تلاش متخصصان شکل گرفته است.

وی افزود:برگزاری همایش بین‌المللی مخابرات از سال ۲۰۰۱ توسط پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شده و هر سال با استقبال بیشتری از سوی متخصصان روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت و تنوع مقالات همایش امسال نسبت به سال قبل، نشان از رشد سطح علمی همایش دارد اذعان داشت: به موازات توسعه علم و فناوری در کشور شرکت‌های دانش بنیان طی ۷ سال  قبل از نظر کیفیت و کمیت رشد داشته‌اند و در حال حاضر ایران از نظر محصولات نرم‌افزاری در جایگاه خوبی در منطقه قرار دارد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در ایران به ازای هر شهروند بیش از یک خط تلفن همراه وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران ۹۱٫۲ درصد است و  ۴۷ درصد مردم نیز در ایران به اینترنت دسترسی دارند.  تقی پور خاطرنشان ساخت: با ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات، بها دسترسی به شبکه کاهش و امنیت کاربران افزایش می یابد و دو چالش بها و امنیت برای شهروندان از بین خواهد رفت./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.