۴۸۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند

یک مقام فلسطینی می‌گوید، در حال حاضر بیش از ۴۸۰۰ فلسطینی شامل کودکان و زنان در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می برند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،یک مقام فلسطینی می‌گوید، در حال حاضر بیش از ۴۸۰۰ فلسطینی شامل کودکان و زنان در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می برند.

عبدالناصر فروانه رئیس بخش آمار وزارت بازداشت شدگان فلسطین روز سه شنبه (۱۵ بهمن، ۴ فوریه) گفت، رژیم اسرائیل این زندانیان را در ۱۷ زندان، بازداشتگاه و مرکز بازجویی حبس کرده است.

وی گفت: «در حال حاضر، بیش از ۴۸۰۰ فلسطینی پشت میله‌های زندان هستند که بیشتر آنها در جریان انتفاضه الاقصی دستگیر شدند.»

فروانه افزود: «آنها در ۱۷ زندان و بازداشتگاه محبوس هستند و همچنین هنوز ۱۷ زندانی زن وجود دارند که در بین آنها لینا الجربونی بیش از سایرین در حبس بوده است. وی ۱۲ سال پیش زندانی و به ۱۷ سال حبس محکوم شده است.»

این مقام فلسطینی اظهار داشت، سربازان اسرائیلی از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی را ربوده و زندانی کرده‌اند.

وی افزود، رژیم اسرائیل حدود ۱۱ هزار و ۳۴ فلسطینی از جمله ۲۵۰۰ کودک را طی سه سال گذشته حبس کرده است. الفروانه خاطر نشان کرد، این افراد در جریان حملات نظامی رژیم اسرائیل توسط ارتش این رژیم زندانی شده‌اند.

وی گفت: «این دستگیری‌ها ناقض قوانین حقوق بشری بین الملل است. نحوه خشونت بار دستگیری‌ها، بازجویی، شکنجه و شرایط بد زندان‌ها…همگی تخلفاتی جدی هستند.»

فروانه در ادامه گفت، ۱۵۰ فلسطینی در حال حاضر توسط رژیم اسرائیل بازداشت اداری شده‌اند و این رژیم همچنین ۱۲ قانونگذار منتخب را نیز حبس کرده است.

بازداشت اداری به حبس بدون محاکمه و اتهام افراد گفته می‌شود که طی آن اسرائیل فلسطینیان را به مدت ۶ ماه حبس می‌کند. این قرار بازداشت می‌تواند به صورت نامحدود ادامه یابد.

این مقام فلسطینی گفت، اسرائیل زندانیان فلسطینی را بدون محاکمه و اتهام در شرایط وحشتناک حبس کرده و افزود، ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی از بیماری‌های گوناگون مانند سرطان رنج می‌برند و خیلی از آنها توانایی حرکت و بسیاری از توانایی‌های جسمی دیگر خود را از دست داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد، حدود ۲۰۵ زندانی فلسطینی از سال ۱۹۶۷ به دلیل شکنجه در جریان بازجویی، نبود شرایط درمانی مناسب و خشونت فزاینده جان خود را از دست داده‌اند.

فروانه همچنین گفت، ده‌ها زندانی فلسطینی نیز به دلیل شرایط درمانی نامناسب در زندان‌های اسرائیل، مدت کوتاهی بعد از آزادی جان خود را از دست داده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.