۴۹ هزار خودرو صادر شد

۱۳م اسفند ،

گمرک ایران از واردات ۳۸ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو به کشور در ۱۱ ماهه اول سال جاری و صادرات ۴۹ هزار دستگاه به خارج در همین مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از مهر،  گمرک ایران اعلام کرد: طبق آمار مقدماتی ۱۱ ماهه اول سال جاری، میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی مبلغ ۵ هزار و ۸۸۴ دلار بوده که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۲٫۵۷ درصدی مواجه بوده است. ۳ کشور عراق، آذربایجان و اوکراین مقاصد اول صدور خودروی ایرانی بوده است.

تعداد صادرات خودرو در ۱۱ ماهه اول سال جاری ۴۹ هزار و ۹۵۲ دستگاه بوده که ۲۹۴ میلیون دلار ارزش داشته است. این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش ۹۶ میلیون دلار بوده است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی نیز طی یازده ماهه سال مبلغ ۲۴ هزار و ۲۶۷ دلار (نزدیک به ۴٫۱۲ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۶٫۳۹ درصدی مواجه بوده است. امارات متحده عربی، جمهوری کره و کویت ۳ کشوری بود که بیشترین حجم خودرو از آن وارد کشور شد.

همچنین تعداد کل واردات خودرو به کشور در ۱۱ ماهه اول امسال ۳۸ هزار و ۳۹۹ دستگاه بوده که ارزش آن ۹۳۲ میلیون دلار اعلام شده است. این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۵ هزار و ۵۲۳ دستگاه به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار بوده است.

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.