۴G، NFC و امنیت بر رکود رشد بازار سیم کارت غلبه می کنند

۱۲ام بهمن ،

HS 2.jpg

پیش بینی می گردد فروش جهانی سیم کارت در سال ۲۰۲۴ با ۵ درصد افزایش به ۵٫۵ میلیارد برسد. رشد فروش سیم کارت در بازار جهانی درحال کاهش است، چراکه این بازار نزدیک به اشباع است و سیم کارت به صورت فزاینده ای در فن آوری های مختلف شبکه موجود است. اگرچه، فضاهای رشد براساس کارکردهای تازه، عوامل مختلف و نیروی رو به افزایش محصولات ارتباطی باقی می ماند. به همین سبب ارزش بازار مرتبط با با نرخ بالاتر رشد در سال جاری به ۲٫۳ میلیارد دلار خواهد رشد و پیش بینی می گردد ASPها طی ۵ سال آینده کمی افزایش یابند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درحال حاضر تاکید بر استخراج حداکثر ارزش از ۶٫۳ میلیارد سیم کارت در گردش است که به ۷٫۵ میلیارد درحال افزایش است. راه اندازی شبکه های ۴G، NFC و راه حل های ارائه کننده امنیت پیشرفته تر برای پرداخت، DRM، تعیین اعتبار و رمزگذاری طی چند سال آینده فروش سیم کارت های بیشتری را سبب خواهد شد.
 
بنابر اظهارات جان دلوین مدیر بخش امنیت و ID مرکز تحقیقاتی ABI، در پی رشد ۸ درصدی فروش سیم کارت در سال ۲۰۱۲، برای اولین بار بازار سیم کارت شاهد رشد تک رقمی فروش برای دومین سال پیاپی بود. تاکید رو به افزایشی از سوی فروشندگان پیشتاز برای پیشرفت های تازه جهت رشد تجارت های سیم کارتشان وجود دارد. به نقل از وی، مشکل این است که بازار سیم کارت یک بازار محدود است که این واقعیت را بیان می کند که حتی در سال ۲۰۱۷ بیش از نیمی سیم کارت هایی که روانه بازار می شوند همچنان برای استفاده در شبکه های ۲G خواهد بود.
 
عوامل تازه و نیاز رو به رشد برای اتصال داده در محصولات الکترونیک مصرفی و دستگاه های  M2M در رکود این بازار درحال کند شدن وقفه ایجاد می کنند. در سال ۲۰۱۲، ۳FF، ۴FF و MFF، ۶ درصد از فروش سیم کارت را سبب شدند؛ تا سال ۲۰۱۷ این میزان تا ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت. در زمان مشابه فن آوری های ۳G و ۴G از ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت. نتیجه نهایی این پیش رفت ها این است که سیم کارت های پیش رفته یعنی ۵۱۲ کیلوبایت و بالاتر یک سوم از سیم کارت هایی که در سال ۲۰۱۷ به فروش می رسند را به خود اختصاص خواهند داد.  

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.