۵ استان دیگر به شبکه ریلی وصل می شود

مدیر عامل راه‌آهن با بیان این که ظرفیت های راه آهن در حال شکوفایی است، گفت: همزمان با دولت دهم، دهه توسعه شتابان صنعت ریلی در راه‌آهن هم آغاز شده است.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، عبدالعلی صاحب محمدی با راه آهن ضمن قدردانی از حمایت های رئیس جمهوری  از صنعت ریلی اظهار داشت: گسترش شبکه ریلی، بومی سازی، خصوصی سازی، افزایش توان و ظرفیت اجرایی پیمانکاران، تقویت روشهای تجهیز منابع و ارتقا روشهای بهره وری موجود، مد نظر قرار گرفته است.
وی به بیان عملکرد صنعت ریلی در دولتهای نهم و دهم و مقایسه آن با دولتهای گذشته پرداخت و افزود : از مجموع ۷ کارخانه تولید لکوموتیو و واگن که در کشور وجود دارد، ۳ کارخانه در دولت های نهم و دهم به بهره برداری رسیده است.
صاحب محمدی گفت : همچنین در این مدت ۴ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده است و در آینده ای نزدیک ۵ استان دیگر
از جمله گیلان ، بوشهر ، کردستان  و ایلام نیز وارد شبکه ریلی خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره راه آهن با بیان اینکه اکنون قطار توسعه صنعت ریلی شتاب گرفته است ، تصریح کرد: زمان اجرای پروژه های ریلی به شدت کاهش یافته و طرح دوخطه تزرج – بندرعباس به طول ۱۸۰ کیلومتر در ۱۱ ماه به اتمام رسیده است.
صاحب محمدی ادامه داد: ظرفیت های راه آهن در حال شکوفایی است و  اکنون ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار واگن باری، ۳۰۰ واگن مسافری و ۲۰۰ لکوموتیو در کشور وجود دارد.

وی افزود : همچنین در سال جاری ۴۲۰ کیلومتر خط ریلی با تلاش راه آهن و همین مقدار نیز با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره برداری خواهد رسید.
صاحب محمدی در ادامه به مزایای لکوموتیو تولید شده در کارخانه مپنا اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف سوخت این لکوموتیو ۲۵ درصد از سایر لکوموتیوها کمتر
و سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.