۵ راه حل جادویی برای پس انداز بیشتر

۲۱خردادماه،

در سوپرمارکت ها گردش نکرده و پرسه نزنید ، لیستی از وسایل مورد نیاز را داشته و به همان پایبند باشید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ۱- اجناس ارزان در طولانی مدت دیگر ارزان نیستند: آیا شما از آن دست میباشید که مرتب در حین رفتن به خارج ویا سرکار برای خود خوراکی خریده و یا یک آبنبات چوبی را با خود به اداره می برید ؟ شاید تعجب کنید که چرا به شما پیشنهاد می دهیم دیگر پول خود را صرف خرید چیزهای ارزان، حتی آبنبات چوبی، نکنید ! ولی سبب آن ساده است. چرا که هر مقدار کم از آن پولی که شما برای همان آبنبات خرج می کنید در ماه قابل توجه و در سال مبلغ هنگفتی می گردد.

۲-در سوپرمارکت ها گردش نکرده و پرسه نزنید، لیستی از وسایل مورد نیاز را داشته و به همان پایبند باشید: یکی از متداولترین اشتباهات همه زنان این است که بعد از بازدید از فروشگاه تصمیم می گیرند که چه چیزی می خواهند. کلید این مشکل آن است که پیش از رفتن به فروشگاه لیستی از وسایل مورد نیاز خود را در دست داشته باشید.

۳-تحت تاثیر سالن های آرایش قرار نگیرید: ممکن است در آرایشگاه ها تحت تاثیر خدمات جانبی زیبایی قرار گرفته و علاوه بر کار معمول خود بخواهید انواع خدمات مختلف زیبایی که در آنجا به مشتری ها پیشنهاد می دهند را نیز امتحان کنید. در این مواقع ساده ترین راه برای این وسوسه آن است که برنامه خود را در سالن زیبایی از قبل مشخص کنید. اگر برای کوتاهی مو می روید به همان بسنده کنید.

۴-همیشه لازم نیست از هر چیزی بهترین را بخرید: برای مثال اگر دوستدار نوشابه میباشید ، لازم نیست همیشه نوعی را بخرید که به خاطر بطری شیک تر گران تر است، پیشنهاد می کنیم که تنها در مواقع و مناسبت های خاص خود سعی کنید از نوع گران تر استفاده کرده و به صورت معمول لازم نیست همیشه گران ترین را انتخاب کنید.

۵- مخارج خود را یادداشت کنید : به خود جسارت ندهید که دربارهٔ این راهبرد بگویید:”این کار بی فایده است”. با این کار می توانید ببینید که بیشتر پولتان صرف چه چیزی میشود. این کار نه تنها سبب می گردد مخارج خود را تحلیل کنید بلکه می توانید فرصت های دیگر پس انداز را نیز پیدا کنید.

منبع: پرشین وی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.