۵ رقیب در کمین شماره ۵

جام جم آنلاین: کمپانی اپل بالاخره محصول جدید خود با نام آیفون ۵ را به بازار عرضه کرد. این محصول بسیار سریع‌تر، پرقدرت‌تر و بزرگ‌تر از محصولات پیشین اپل است.

هرچند به طور کلی این محصول تفاوت چندانی با دیگر محصولات اپل ندارد، با این حال این محصول هم همانند هر محصول دیگر دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است، به همین دلیل شاید نتوان عنوان فوق پیشرفته بودن یک گوشی را به آن داد ولی با وجود این محصول جدید اپل به دلیل این‌که کمپانی سازنده آن اپل، یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های گوشی است، به احتمال زیاد در بازار رکورد فروش بسیاری از گوشی‌ها را خواهد شکست.

البته این را هم باید اضافه کنیم که در برخی بازار‌ها دیگر برند‌ها از آیفون پیشی نیز گرفته‌اند که علت آن برخورداری از سخت‌‌افزار و نرم‌‌افزار‌هایی بسیار پیشرفته‌تر بوده است.

برخی از این گوشی‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی چون کیفیت صفحه‌نمایش ۷۲۰ مگا پیکسل، پک کامل LTE با سرعت بسیار بالای چهار گیگ و تکنولوژی NFC برای جا‌به‌جایی اطلاعات دارند.

کمپانی‌های سازنده این گوشی‌ها به سبب فوق پیشرفته‌کردن چنین گوشی‌هایی این قابلیت‌ها را به آنها اضافه کرده‌اند، همین تنوع باعث شده کاربران در انتخاب گوشی مناسب با کارشان آزادانه‌تر انتخاب کنند.

به همین منظور در اینجا به مقایسه و بررسی قابلیت‌های آیفون ۵ با گوشی‌هایی که تا به حال تولید شده‌اند یا در آینده تولید خواهند شد، می‌پردازیم.

اولین محصولی که مورد بررسی قرار می‌گیرد HTC one X است، با این‌که مدت زیادی از تولید این محصول می‌گذرد One x جزو برترین محصولات کمپانی HTC به حساب می‌آید.

به همین دلیل فروش این گوشی همچنان در صدر فروش محصولات اچ.تی.سی قرار دارد و کاربران تمایل زیادی به خرید این گوشی از خود نشان می‌دهند.

حقیقت پر طرفدار بودن این گوشی به خاطر سخت‌‌افزار‌های فوق هوشمند و فوق‌العاده‌ای بوده که در آن قرار داده شده است، به همین دلیل با گذشت این مدت از زمان تولید، این گوشی همچنان در صحنه رقابت باقی مانده و در بسیاری زمینه‌ها از دیگر رقبا پیشی هم گرفته است.

با وجود این قیمت این گوشی با در نظر گرفتن قابلیت‌های فوق پیشرفته قرار داده شده در آن، در مقایسه با قیمت رقیب خود یعنی آیفون ۵ بسیار پایین‌تر است.

از مشخصات سخت‌‌افزاری این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی آن که از نوع Super-LCD 2 است اشاره کرد البته کیفیت این صفحه‌نمایش ۷۲۰ مگا پیکسل است و نه بیشتر از آن.

در ضمن همین یک قابلیت جزو برترین قابلیت‌هایی است که یک گوشی می‌تواند به همراه داشته باشد.

دومین رقیب بسیار سر سخت آیفون ۵ موتورولا دروید رازار مکس HD است. این رقیب آیفون یک هفته زودتر از آن به بازار آمد.

کمپانی موتورولا به روز‌ترین و با کیفیت‌ترین سخت‌‌افزار‌ها را برای ساخت این گوشی به کار برده است البته هدف کمپانی سازنده از تولید این محصول ایجاد جایگزینی مناسب به جای دیگر گوشی‌های عرضه شده بود. به همین مناسبت در طراحی و ساخت این گوشی نهایت دقت و کیفیت به کار برده شده است.

مثلا صفحه‌نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED در اندازه ۴٫۷ اینچ است و عکس‌ها را با کیفیت ۷۲۰پیکسل نمایش می‌دهد.

با وجود این نمی‌توان به طور دقیق گفت تیم طراحان کمپانی موتورولا دقیقا به چه شکل این محصول را اینقدر زیبا طراحی کرده‌اند.

چرا که این محصول تازه به بازار آمده دارای مشخصات یک موبایل فوق هوشمند است، پس می‌توان نتیجه گرفت هر آنچه یک گوشی فوق هوشمند لازم دارد، همه را در خود به همراه دارد.

علاوه بر این عمر باتری این موبایل با ظرفیت ذخیره سازی ۳۳۰۰ mAh ساخته شده که این یعنی شما می‌توانید برای ساعت‌های طولانی کارهایتان را با گوشی‌تان انجام دهید بدون این‌که لازم باشد آن را شارژ کنید.

همین عمر باتری طولانی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی است که این دو رقیب با یکدیگر دارند؛ زیرا در حقیقت آیفون ۵ نمی‌تواند در عمل برای چنین مدت زمان طولانی تمام کارها را انجام دهد و در بسیاری از موارد حتما کاربر باید طی روز گوشی‌اش را شارژ کند.

یکی دیگر از رقبای سر سخت آیفون ۵ گوشی Optimus G ساخت کمپانی ال.جی است.

بر اساس آمار به دست آمده، این گوشی جزو یکی از برترین محصولات از سری گوشی‌های اندرویدی طراحی شده.

تا به حال تصور می‌شد گوشی‌های لمسی تولید شده توسط کمپانی ال.جی قابلیت چندان زیادی هنگام انجام کارها ندارند ولی با گذشت زمان و در حال حاضر Optimus G تولید شده توسط این کمپانی دارای مشکلات گوشی‌های پیشین نیست که علت آن به کارگیری فناوری فوق‌العاده in-cell در این گوشی است.

در حقیقت با کمک in-cell قطر کل گوشی به اندازه بسیار زیادی کوچک‌تر از گوشی‌های پیشین شده، علاوه بر این صفحه‌نمایش آن از نوع HD IPS در اندازه ۴٫۷ اینچ ساخته شده‌است.

پردازشگر این گوشی از نوع پردازشگر‌های دوهسته‌ای است.

یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های این گوشی با آیفون ۵ بزرگ‌تر نمایش دادن تصاویر روی صفحه‌نمایش آن است.

رقیب سرسخت دیگر آیفون محـــصول Lumia 920 ساخته شده توسط کمپانی نوکیاست. تا به این قسمت از مقاله بیشتر بحث ما روی سیستم‌های‌عامل‌ اندرویدی و مقایسه آنها با سیستم‌عامل آیفون بود ولی از این قسمت به بعد سیستم‌عامل ویندوز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمپانی بزرگ نوکیا برای عقب نبودن از دیگر رقبا سعی کرده با تولید نوکیا ۹۲۰ محصول بسیار خاص و متفاوتی ارائه کند. یکی از بارز‌ترین مشخصات این گوشی سیستم‌عامل ویندوز آن است، چرا که بیشتر کاربران در هر جای دنیا به دلیل کار با لپ‌تاپ و رایانه‌‌های معمولی، کار با این سیستم‌عامل برایشان بسیار آسان‌تر از سیستم‌های‌عامل دیگر است.

تفاوت این گوشی با دیگر گوشی‌های تولید شده توسط دیگر کمپانی‌ها در تنوع رنگ‌ آن است. علاوه بر این دوربین نصب شده روی آن هر کاربری را به گرفتن عکس‌های متنوع دعوت می‌کند.

در نهایت آخرین رقیب به بازار آمده آیفون ۵ گوشی‌ای است با نام سامسونگ گلکسی اس.۳٫ با این‌که از زمان به بازار آمدن این گوشی مدتی می‌گذرد، ولی این گوشی هنوز در میدان رقابت جزو گوشی‌های بسیار برتر و پیشرفته‌تر به حساب می‌آید.

طبق گفته‌ کمپانی سازنده، این گوشی یکی از کامل‌ترین گوشی‌هایی است که تا به حال تولید شده است؛ چرا که نه‌تنها از دیگر رقبای خود کم ندارد، بلکه دارای قابلیت‌های بهتری چون لمسی بودن صفحه‌نمایش از نوع UX و دیگر شاخصه‌های بسیار پیشرفته یک موبایل فوق‌العاده است. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نازلی وحدت
منبع:www.phonearena.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.