۵ کلید برای ورود به حوزه کارآفرینی

۳ م دیماه ،

اگر شما هم مثل اکثر جوانان حرفه‌ای و با هدف باشید، شاید تا به حال حداقل یکبار به این فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر رئیس خودتان بودید.

اگر شما هم مثل اکثر جوانان حرفه‌ای و با هدف باشید، شاید تا به حال حداقل یکبار به این فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر رئیس خودتان بودید.
در این جا چند نکته مهم را مطرح کردیم که اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به خود اشتغالی فکر می‌کنید، بهتر است چند نکته را در ذهن داشته باشید :
۱- خسته شدن از کار روزانه دلیل خوبی برای ایجاد یک شغل نیست.
شروع کردن یک شغل جدید، خیلی شبیه به تصمیم‌گیری برای داشتن فرزند است. اگر شما تصمیم بگیرید که صاحب فرزند شوید،‌ به این دلیل که از همسر خود خسته‌ شده‌اید، شانس خیلی کمی برای داشتن یک خانواده موفق دارید. از سوی دیگر، به این باور برسید که این شور و هیجان و تعهد را برای تقسیم کردن نعمت‌هایتان با یک نوزاد- دختر یا پسر- را دارید، در آن صورت خواهید توانست در شرایط دشوار آتی که حتماً پیش خواهد آمد، به آن پایبند باشید.
۲- از همان ابتدا،‌کار فعلی‌تان را ترک نکیند
همانند همه‌‌ی کارهای دشوار، ایجاد شغل نیز وقت‌گیر است. ولی نیازی نیست که شما ۵۰ ساعت در هفته بیرون از خانه باشید تا بتوانید شغل مورد نظر خود را ایجاد کنید. با وقت کم در حدود ۱۰-۸ ساعت در هفته می‌توانید پیشرفت خوبی در تصمیم‌گیری برای جهت‌دهی به استعدادها و توانایی‌های حال خود در جهت خود اشتغالی داشته باشید و در عین حال در کنار آن به شغل فعلی خود ادامه دهید. در این‌ جا می‌پردازیم به بیان چند مرحله‌ی سودمند، که شما می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید، حتی اگر در حال حاضر شاغل هستید :
اگر یک برنامه‌ی شغلی امکان‌پذیری در ذهن دارید،‌ تصمیم به آغاز آن بگیرید.
جای مناسب و هدف خود را در بازار بیابید.
راه‌های ممکن برای جذب پشتوانه‌های دولتی را برای شغل خود پیدا کنید.
یک برنامه‌ی بازاریابی مناسب و قدرتمند ایجاد کنید.
با کارآفرینان دیگر در ارتباط باشید.
در کلاس‌های کارآفرینی شرکت کنید و با مربی‌های حرفه‌ای کار خود را آغاز کنید.
۳- کارآفرین باشید!!!
نیازی نیست که شما ریسک‌های مالی را برای کارآفرینی متحمل شوید. اگر شما در حال حاضر شاغل هستید، می‌توانید از زیرساخت‌های سازمانی کارفرمای خود به عنوان اهرمی استفاده کنید و طوری تنظیم کنید که اکنون یک کارآفرین برای ماه‌های بعدی‌تان باشید.
۴- برای انتقال خود به شغل جدید برنامه‌ریزی داشته باشید.
تصور اینکه قرار است به زودی کار فعلی‌تان را ترک کنید ممکن است، ادامه‌ی شغل را برایتان دشوار کند. داشتن مسیر حرکت برای آینده می‌تواند کمک زیادی به لذت بردن شما از شغل فعلی‌تان نماید. دانستن زمان تقریبی برای رفتن (۶ ماه بعد یا دو سال بعد) و اینکه به محض ترک شغل فعلی‌تان، شغل جدید برایتان درآمدزایی خواهد کرد، می‌تواند درجه‌ی بالایی از اعتماد به نفس و جهت‌دهی به شما بدهد. علاوه بر آن‌ شما می‌توانید انرژی خود را برای ذخیره مالی صرف کنید تا اگر فاصله‌ی کوتاهی هم بین ترک شغل فعلی و آغاز درآمدزایی شغل جدیدتان پیش آمد، با آن کنار بیایید.
۵- آمریکایی‌ها در تربیت و پیشرفت جوانان در تکمیل اهدافشان به نتایج زیر دست یافته‌اند :
از بین اشخاصی که به طور قاطع تصمیم می‌گیرند که به هدفی برسند ۲۵% موفق می‌شوند.
از بین اشخاصی که مشخص می‌کنند که در چه زمانی برنامه‌ی خود را پیاده کنند. ۴۰% موفق می‌شوند.
از بین اشخاصی که برای نحوه انجام کارشان برنامه‌ریزی می‌کنند، ۵۰% موفق می‌شوند.
با تصمیم‌گیری برای وارد شدن به حوزه‌ی کارآفرینی، شما می‌توانید روح کارآفرین خود را به سرمایه تبدیل کنید و در نتیجه به رضایتمندی شخصی، و حتی به پاداش‌های مالی برسید.
“نیازی نیست که بزرگ باشید تا بتوانید آغاز کنید، باید آغاز کنید تا بزرگ شوید.



باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.