۵۰هزار دانشجوی ایرانی دانشگاه‌های خارج متقاضی بازگشت iبه کشور هستد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره iبه شورای انتقال دانشجویان خارج از کشور iبه داخل،گفت: باید زمینه انتقال راحت‌تر دانشجویان خارج از کشور iبه داخل فراهم شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، مجتبی بذرافشان ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه جاری در نشست آموزشی مدیران منطقه دو کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، شرط معدل دانشجو، اعتبار دانشگاه خارجی که دانشجو در آن تحصیل می‌کند و ماندگاری دانشجو در خارج از کشور را برای انتقال او iبه داخل لازم دانست و عنوان کرد: از دانشگاه‌ها درخواست می‌شود که ظرفیتی را در دانشگاه‌های خود iبه این زمینه اختصاص دهند.

معاون سازمان امور دانشجویان کشور با بیان اینکه تاکنون بیشتر از ۵۰ هزار نفر از دانشجویان خارج از کشور درخواست بازگشت iبه داخل کشور را داشته‌اند، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، در حال حاضر ما فقط توانایی انتقال پنج هزار نفر از این تعداد دانشجو را داریم.

وی خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که iبه چشم منابع مالی iبه دانشجویان خارج از کشور iبه داخل نگاه نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تاکنون در زمینه بازگشت iبه تحصیل منصرفین از دانشگاه دو مرحله فراخوان ثبت‌نام انجام شده است. که در این مراحل بیشتر از ۸هزار نفر ثبت‌نام کردند و این اشخاص در صورت بازگشت iبه تحصیل، نمی‌توانند iبه دانشگاه‌های دولتی راه یابند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.