۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر در جهان به باسیل سل مقاوم به چند دارو آلوده اند

بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان به باسیل سل آلوده اند که با توجه به برآوردهای موجود، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر از آنها به باسیل سل مقاوم به چند دارو آلوده هستند.

علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  امروز سل یکی از بزرگترین و مهمترین مسائل بهداشتی درجهان است و هزینه های مختلفی را بر جای می گذارد.

وی با اشاره به اینکه موارد آلودگی به سل لحظه به لحظه بیشتر می شود، تاکید کرد: تقریبا در هر ثانیه یک نفر به افراد آلوده به سل افزوده می شود که بخشی از این افراد آلوده دچار با سیل سل مقاوم به داروهای مختلف هستند.

مرادی تصریح کرد: بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان به باسیل سل آلوده اند که با توجه به برآورد های موجود، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر از آنها به باسیل سل مقاوم به چند دارو آلوده هستند.

وی افزود: افزایش موارد سل مقاوم به دارو، عوارض و مشکلات زیادی را به دنبال دارد که ایجاد اختلال در روند درمان و در واقع افزایش احتمال شکست درمان بیماری از جمله مهمترین آنها است .

مرادی خاطر نشان کرد: تغییر الگوی رفتاری و تغییر ماهیت بیماری های مختلف به ویژه بیماری های مزمن و زمینه ای و هم زمان سل با بیماری های دیگری همچون ایدز، از جمله عوامل افزایش موارد ابتلا و آلودگی به سل فعال در جهان است.ده


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.