۵۰ طرح مهر ماندگار در خراسان رضوی در حال اجرا است

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی ‘محمود صلاحی’ گفت: این طرحها در بخشهای صنعت و معدن، حمل و نقل، میراث فرهنگی، گردشگری، نیرو، سلامت، علم و فناوری و کشاورزی در حال اجرا است.

وی حوزه وزارت صنعت و معدن را با ۱۴ طرح در زمره پرکارترین دستگاههای مجری طرحهای مهر ماندگار عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ساخت مجتمع سیمان، فولاد، کاشی، تصفیه شکر، کابلهای فشار قوی و مواد شیمیایی بخشی از این پروژه ها هستند.

وی گازرسانی به هزار روستا و شهر جدید را در قالب طرحهای مهر ماندگار نیز در دستور کار دانست.

او همچنین گفت: مهار آبهای روان و مرزی از جمله اولویتهای استان است لذا جدول زمانبندی ساخت و تکمیل سدهای ارداک، پار، چهچهه، درونگر و سررود در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی تهیه و عملیات اجرایی آنها در دست انجام است.

وی اظهار داشت: ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان از طرحهای مهر ماندگار نیز در حوزه بهداشت و درمان در شهرهایی مانند باخرز، مشهد، گناباد، خلیل آباد و کلات در دست انجام است.

صلاحی با اشاره به طرحهای حوزه حمل و نقل جاده ای نیز گفت: در این حوزه حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راههای استان با اولویت مسیرهای پررفت و آمد در قالب ساخت ۵۰ تقاطع غیرهمسطح پیش بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: آسفالت راههای روستاهایی که بیش از ۵۰ خانوار در آنها سکونت دارند نیز تا اسفند امسال به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل فرودگاه گناباد تا مرداد ماه سال آینده گفت: راه آهن بافق -مشهد و تربت حیدریه – سنگان – هرات نیز امسال بهره برداری می شود.

او اظهارداشت: با تشکیل کمیته ای ویژه در دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای دولت در استان، روند اجرا و میزان پیشرفت پروژه های مهر ماندگار بطور مستمر بررسی و ارزیابی می شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین مدیران استان را به تکریم ارباب رجوع، صرفه جویی در مصارف جاری، اطلاع رسانی به موقع، هنرمندانه و هوشمندانه، تقویت و نظارت به ویژه در روند اجرایی پروژه های عمرانی، ایجاد فضای همدلی و دوستی و دوری از حاشیه ها توصیه کرد.

وی گفت: دولت پارسال با صرفه جویی و کاهش بودجه جاری، بودجه لازم را برای اجرای پروژه های عمرانی و تسریع در توسعه و آبادانی استان خراسان رضوی افزایش داد.ک/۱

۲۷۱۳/۶۶۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۶۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.