۵۰ کشور آثار خود را در جشنواره فیلم مقاومت در کرمان ارایه می کنند

‘احمد سعیدی’ روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان کرمان افزود: برگزاری این جشنواره یک رویداد مهم در کشور است که طی سالهای گذشته به دلیل برخی مشکلات و کمبودها در استانها، فقط در کلانشهرها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در چارچوب سیاست تمرکززدایی دولتهای نهم و دهم در زمینه عدالت فرهنگی، امسال جشنواره فیلم مقاومت به میزبانی کرمان برگزار می شود.

او گفت: دفاع مقدس میراث گرانسنگی است که باید برای مستندسازی، ثبت، ضبط و انتقال آن به نسلهای بعد نهایت تلاش را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: کرمان با داشتن لشگر ۴۱ ثارالله یکی از استانهای شاخص در دوران جنگ تحمیلی بود لذا می توان از فرصت برگزاری جشنواره فیلم مقاومت برای نشان دادن ایستادگی و رشادتهای مردم کرمان در جنگ، بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، افزود: تاکنون چندین گروه از دبیرخانه جشنواره با حضور در کرمان ضمن برگزاری نشستهای مختلف با استاندار و مسوولان مربوط از محل برگزاری جشنواره در آیینهای افتتاحیه و اختتامیه نیز بازدید و در این خصوص تصمیم گیری کرده اند.

سعیدی گفت: بیش از ۵۵۰ میهمان خارج از استان کرمان در این جشنواره حضور خواهند داشت که جمعی از آنها نیز از خارج به کرمان می آیند و هر یک از آنان می توانند نقش یک سفیر را در کشورهای خود ایفا کنند.ک/۲

۷۴۴۳/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۹۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.