۵۰ تا ۶۰ درصد اهدا کنندگان خون در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

بر طبق شواهد موجود و آمارها، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اهداء کنندگان خون در کشور در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال می باشند که البته با تغییر ترکیب سنی جمعیت، آمار فوق نیز به احتمال بسیار تغییر خواهد کرد.

کیوان احد زاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از کشورهایی که مردم آن از اهدای خون استقبال می کنند و همچنین در قبال اهدای خون خود توقع و تقاضای خاصی ندارند، مردم ایران می باشند.

وی گفت: به سبب جوان بودن جمعیت کشور و استقبال جوانان از اهدای خون، مشکلاتی که در بسیاری از کشورها در خصوص اهدای خون وجود دارد، در کشورمان کمتر دیده می گردد.

احدزاده تاکید کرد: بر طبق شواهد موجود و آمارها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال می باشند که البته با تغییر ترکیب سنی جمعیت، آمار فوق نیز به احتمال بسیار تغییر خواهد کرد.

وی با بیان این که با پیرتر شدن جمعیت کشور احتمال کاهش موارد اهدای خون وجود دارد، یادآور شد: باید چاره اندیشی کرد که در آینده چه اقداماتی انجام شود تا با کاهش اهدای خون مواجه نشویم.

وی خاطر نشان کرد: در واقع باید راه های مختلف و پتانسیل های مهم در زمینه اهدای خون بررسی شوند تا این که با اهدای مناسب خون و ذخیره کافی این ماده حیاتی، مشکل خاصی برای اشخاص نیازمند دریافت خون به وجود نیاید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.