۵۰ درصد درآمد باید از محصولات دانش بنیان باشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس سند جامع علمی کشور ۵۰ درصد درآمدها باید از طریق محصولات دانش بنیان باشد.

شیخ زین الدین، رئیس پارک علم و فناوری اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد چنانچه تکیه ما به منابع طبیعی مانند نفت باید کم شود البته حرکت و فعالیت های موثری در پارک های علم و فناوری آغاز شد که سبب تقویت شرکت های دانش بنیان می شود به خصوص جریانی که برای تجاری سازی یافته های پژوهشی شرکت های دانش بنیان و تبلور آن در یک صنعت خود را نشان می دهد.

وی افزود: فناوری صنعت ساز فناوری است که سبب تبدیل به کارخانه صنعتی یا خط جدید صنعتی می شود و محصولی تولید می کند که تا کنون تولید نشده است، محصولی که اتکا اصلی ما اطلاعات پژوهشی یعنی همان چیزی که رهبر معظم انقلاب بارها بیان کرده است، چنانچه هم اکنون ظرفیت خوبی در دانشگاه ها حاصل شده است.

وی افزود: اقتصاد مبتنی بر دانش و صنعتی که بر پایه فناوری جدید به وجود آمده سبب تبدیل دانش به فناوری می شود و یک مسیری را بر عهده شرکت های دانش بنیان قرار داده که فعالیت خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

شیخ زین الدین در ادامه به پارک علم و فناوری اصفهان و فعالیت های چشمگیر این پارک اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرت علمی و تحقیقاتی اصفهان طی ۳ سال توانستیم کارخانه صنعتی جدیدی براساس فناوری های نوین به وجود آوریم چنانچه این در بازه زمانی ۴ ساله چندین برابر افزایش یافت و ما را به سمت اقتصاد دانش بنیان یعنی آن امری که مورد نظر در سند جامع علمی کشور  است برساند.

شیخ زین الدین تصریح کرد: در سند جامع علمی کشور به این امر اشاره شده که ۵۰ درصد درآمد ما باید محصولات دانش بنیان باشد تا یک برنامه ریزی مدون و در یک ساختاری همچون پارک های علم و فناوری قابل دسترسی باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.