۵۰۰ فروشنده گوشی‌های قاچاق شناسایی شدند

۰۷م اسفند ، موبنا- بنا بر آمار به دست آمده از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۵۰۰ مغازه عرضه کننده گوشی‌های قاچاقی در سطح کشور شناسایی شد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بازرسی‌های مکرر نهادهای مربوطه از زمان اعلام نهایی طرح جمع آوری گوشی‌های قاچاق در سطح بازارتلفن همراه اظهار داشت: در ۲۳ روز اول اجرای این طرح ۲۴۰ گشت مستقل همراه با ۱۷۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به شناسایی ۵۰۰ مغازه که دارای کالاهای قاچاق بودند شد.

وی در مورد وضعیت کالاهای کشف شده قاچاقی و سرنوشت آنها گفت: بعد از در اختیار گذاشتن اموال قاچاق گوشی موبایل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی این کالاها بعد از استعلام برای تاییدیه و برخورداری از استانداردهای لازم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فرستاده می گردد تا از لحاظ فنی مورد آزمایش قرار گیرند و بعد از تست‌های لازم با برچسب‌های شبنم وارد بازارمی‌شوند.

ابویی با اشاره به اینکه جمع آوری کالاهای قاچاق نیاز به زمان طولانی چند ساله دارد اظهار داشت: نمی‌توان ظرف یک تا دو ماه کالاهای قاچاق را در سطح عرضه از بازار جمع کنند چرا که به سبب این امر توازن بازار بر هم می‌ریزد.

وی با اشاره به بستر سازی مناسب برای جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و فاقد شبنم گفت: جمع آوری کالاهای قاچاق به خصوص کالاهای دیجیتالی کاری عظیم در بازار است که باید با همکاری وهماهنگی کل صنوف،‌ وزارت بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی صورت گیرد.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه طرح جمع آوری گوشی‌های قاچاق در برنامه پنجم توسعه نهایی شد افزود: هم اکنون با اقداماتی که بین نهادهای مربوطه صورت گرفته با برنامه‌های موجود دو سال جلوتر از برنامه پنجم توسعه هستیم.

گفتنی است این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور چندی پیش اعلام کرده بود که به سبب ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق گوشی موبایل که منجر به کاهش درآمدهای دولت شده این سازمان به طوری جدی به مقابله و برخورد با فعالان غیرقانونی در این حوزه می‌پردازد.
“سردار مهدی ابویی” گفته بود که همزمان با اجرای این طرح تمامی گوشی های موجود در بازار که فاقد شبنم باشند به عنوان کالای قاچاق به شمار می‌آیند و از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.