۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می شود

‘ حسین انواری ‘ روز جمعه در حاشیه سفر به استان گیلان و برگزاری جشن خودکفایی چهار هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو گیلانی و افتتاح مجتمع تجاری ولیعصر (عج ) کلاچای شهرستان رودسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی تأمین شده و اگر قرض الحسنه بانک ها و موسسات مالی کمک کنند، ۲۰۰ هزار فرصت شغلی روستایی نیز ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد ۳۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته اظهارکرد: همچنین پارسال ۸۰ هزار خانوار از طریق خودکفایی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شدند و پیش بینی می شود این رقم برای امسال به ۱۲۰هزار خانوار برسد.

انواری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زلزله اخیر، این حادثه را بسیار تأثرانگیز خواند و گفت: دو هزار خانوار در مناطق زلزله زده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی افزود: در روزهای نخست این اتفاق ناگوار ۳۰ تیم مشاوره از سوی این نهاد به منظور مدیریت بحران عازم مناطق حادثه دیده شدند که این اقدام، علاوه بر تسکین زلزله زدگان به کمیته امداد کمک کرد تا مشکلات را اولویت بندی نماید.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در صورت آواربرداری و تخصیص زمین این نهاد همکاری لازم را برای احداث انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، جشن خودکفایی چهار هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی گیلانی و ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر روز گذشته با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در رشت برگزار شد.

همچنین مجتمع تجاری ولیعصر (عج ) کلاچای شهرستان رودسر نیز پنج شنبه شب با حضور ‘حسین انواری’ به بهره برداری رسید.

۱۸۸۱/۶۹۵/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۰۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.