۵۰۰ میلیون دلار به توسعه بخش صنایع دستی کشور اختصاص یافت

‘محمدحسن صالحی مرام’ عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: این میزان اعتبار که از سوی ریاست جمهوری و از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته از اقدامات مثبت امسال تلقی می شود.

وی اظهارکرد: در همین زمینه بانک های عامل نیز مشخص شده و در روزهای آینده اقدامات اعطای این تسهیلات فراهم خواهد شد.

صالحی مرام در رابطه با بحث بیمه هنرمندان تصریح کرد: امسال سهمیه ۲۰۰هزار نفری برای بیمه هنرمندان کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲۰هزار نفر در کشور بیمه شده اند که در صورت تحقق سهمیه در نظر گرفته شده این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۳۰۰هزار نفر خواهد رسید.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به طرح ارایه صنایع دستی فاخر در هتل های کشور افزود: امسال برای اجرای این طرح تسهیلاتی برای ارایه به هتلداران در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین به معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به میهمانان اجلاس جنبش عدم تعهد اشاره کرد و افزود: غرفه هایی به صورت زنده در برج میلاد میزبان میهمانان اجلاس است.

صالحی مرام همچنین در ارتباط با بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: این سازمان در برنامه پنجم توسعه، تعهد ایجاد ۶۰بازارچه را داراست که نخستین بازارچه صنایع دستی کشور روز گذشته در قزوین گشایش یافت.

وی بیان کرد: اقدامات مربوط به ارزشیابی مدارک هنرمندان و بخشهای حمایتی در زمینه صادرات ،بسته بندی ،آموزش و مشاغل خانگی در حال انجام است که این اقدامات موجب پویایی صنایع دستی کشور و همچنین از ابزارهای اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

وی اظهار کرد: ۳۶۲رشته فعال صنایع دستی در کشور وجود دارد که امیدواریم تا پایان امسال این تعداد رشته با احیا رشته های در حال منسوخ به بیش از ۴۰۰رشته فعال برسد.ک/۳

۱۸۸۱/ ۶۰۳/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۲۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.