۵۰۰ نشست تخصصی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت:نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان برترین پدیده دینی و قرآنی جهان اسلامی امسال شاهد برگزاری ۵۰۰ نشست تخصصی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی؛حجت الاسلام و المسلمین ‘حمید محمدی’ در نشست خبری روز چهارشنبه با بیان اینکه این نشست های تخصصی در موضوعات مختلف دینی و قرآنی برگزار می شود، اظهار داشت: کرسی های ویژه تلاوت، نشست های دانش آموزی و غیر دانش آموزی قرائت قرآن کریم و راه اندازی نمایشگاه مجازی در همان روزهای ابتدایی برگزاری نمایشگاه، از دیگر رویدادهای نمایشگاه قرآن امسال است.
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:در برگزاری نمایشگاه قرآن از ظرفیت یکصد دستگاه و سازمان استفاده شده  است و در راستای پی گیری منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد بخش جدیدی به نام ‘حفظ ملی’ را با جدیت دنبال می کنیم.
محمدی افزود: اعجاز قرآنی، تحول در بخش دانشگاهی، پی گیری مبحث بیداری اسلامی با محوریت فلسطین، توسعه بخش بین الملل و احیاء بخش قرآن و فرهنگ ملل با حضور بیش از ۵۰ کشور، از جمله ویژگی های نمایشگاه قرآن امسال است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی خواهیم کرد تا الگوی مناسبی به منظور توجه بیشتر خانواده ها به قرآن کریم ارا ئه دهیم، تاکید کرد: هنرهای قرآنی جایگاه ویژه ای در نمایشگاه امسال دارد و از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش های تجسمی، نمایشگاه خوشنویسی و بخش نمایشی تدارک دیده شده است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی اضافه کرد: در بخش نمایشی امسال قرار است ۵۰ نمایش خیابانی، ۱۵ نمایش محیطی و ۳۰ مورد پرده خوانی به اجرا درآید.
محمدی ‘نمای نوین’ را از دیگر بخش های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در این بخش با حضور کارگردانان و فیلمنامه نویسان و شخصیت های هنری به بررسی فیلم های قرآنی خواهیم پرداخت.
وی با بیان اینکه تلاش داریم تا بین معارف دینی و هنر پیوند عمیق برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال , کتاب های قرآن با قطع بزرگ، رسانه دیجیتال قرآنی و آثار هنری مرتبط با موضوع قرآنی رونمایی می شود.
محمدی اظهار داشت: مشابه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در هیچ یک از کشورهای اسلامی وجود ندارد و این نمایشگاه به لحاظ برترین پدیده دینی و قرآن جهان اسلام و طولانی ترین نمایشگاه از نظر زمان، جایگاه ویژه ای دارد.
وی تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۸۸ را از مهمترین اقدامات به منظور تحقق آرزوی ۳۰ ساله جامعه قرآنی و تاثیرگذار در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه بین المللی قرآن دانست و افزود: بر اساس این منشور تمامی سازمان ها و دستگاه های مرتبط واجد یک جایگاه قانونی شدند.
وی با بیان اینکه با تصویب این منشور خلآ جدی در فعالیت های قرآنی کشور برطرف شد، ادامه داد: تحول در ساختار دستگاه های قرآنی و راه اندازی مراکز قرآنی در برخی وزارتخانه ها از دیگر دستاوردهای این منشور بوده است.
محمدی افزود: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز از مزایای منشور توسعه فرهنگ قرآنی بهره‌مند شد و تاکنون در چارچوب این منشور فعالیت ها و برنامه های خود را ساماندهی کرده است.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۲۵ تیرماه تا ۲۴ مردادماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود. /ه

 
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.