۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمد امید’ روز سه شنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح اشتغال زایی در شهرستان بانه افزود: ۳۰۰ هزار از این تعداد فرصت شغلی جدید در شهرهای متوسط و بزرگ کشور و مابقی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: اعتبار تعریف شده برای ایجاد این فرصت های شغلی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق منابع بانکی، ردیف های بودجه و صندوق توسعه ملی و تسهیلات کشاورزی است.

به گفته وی بنا به درخواست کمیته امداد امام خمینی (ره) از شورای عالی اشتغال کشور سقف اعتبار ایجاد هر فرصت شغلی از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین از افزایش سقف اعتبار مشاغل خانگی از ۵۰ میلیون به ۷۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: تعهد کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی بود, اما خوشبختانه این میزان به ۳۲۰هزار فرصت شغلی افزایش پیدا کرد.

امید همچنین از کسب رتبه نخست کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغالزایی در سال گذشته خبر داد و گفت: این نهاد مقدس در سال گذشته در بین ۱۸ دستگاه فعال در زمینه اشتغال رتبه نخست را کسب کرده است.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۵۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.