۵۰۰۰ زن و دختر ایزدی توسط داعش در عراق به فروش رسیده است

محمد مهدی بیاتی وزیرحقوق بشرعراق گفت: تروریست های داعش بیش از۵ هزارزن و دختر ایزدی را ربوده و به عنوان کنیز به فروش رسانده اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، ‘البغدادیه نیوز’ بیاتی روز دوشنبه افزود: این گروه تروریستی تکفیری هزاران خانواده عراقی را ازمحل سکونتشان آواره و کودکان آن ها را وادار به انجام عملیات انتحاری کرده است.



وی اضافه کرد: جنایت علیه برادران مسیحی نیز باید به جنایت های داعش افزوده شود.

سازمان ها و نهادهای ایزدی پیشتر از ربوده شدن ۴ هزارو۸۳۲ زن و دختر ایزدی توسط داعش درموصل و فروش آن ها به قیمت۲۰۰ دلار دربازار برده ها خبر داده بودند.

بیاتی گفت: ما این جنایات را مستندسازی و درجلسه فوق العاده شورای حقوق بشرسازمان ملل ارایه کردیم و ازجامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواستیم که آن را نسل کشی به شمار آورند.

وی اظهارکرد: وزارت حقوق بشر عراق درمرحله نخست جنایات رژیم صدام در زمینه شکنجه جسمی و محدود کردن آزادی های شهروندان را مستند سازی و ازطریق نمایشگاه ها و همایش هایی درداخل و خارج کشوربه اطلاع افکارعمومی دنیا رساند.

وزیرحقوق بشرعراق افزود: درمرحله دوم نیز جنایت های گروه تروریستی داعش را مستند سازی و به منظورمعرفی آن ها به عنوان نسل کشی به جامعه جهانی عرضه خواهیم کرد.

گروه تکفیری – تروریستی داعش که با حمایت غرب و کشورهای هم پیمان آمریکا ایجاد شده، جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.