فروش خودروهای نو در “ژاپن” در روند نزولی قرار گرفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اتحادیه نمایندگی های فروش خودرو در ژاپن از کاهش فروش خودروهای نو در ژاپن در ماه ژوئن خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته ۲۶۵٫۱۷۱ دستگاه خودروی نو به استثنای خودروهای کوچک در ژاپن فروخته شد در حالی که در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی شمار خودروهای نوی فروخته شده در ژاپن بالغ بر ۲۶۶۹۱۳ دستگاه اعلام شد.

فروش خودروهای شخصی ۱٫۸ درصد کاهش داشت و بالغ بر ۲۲۹٫۰۳۷ دستگاه بود اما فروش کامیون و وانت با افزایش ۷٫۲ درصدی به ۳۵٫۳۳۷ دستگاه و فروش اتوبوس با سه درصد افزایش به ۷۹۷ دستگاه رسید.

از سوی دیگر فروش خودروهای کوچک با افزایش ۱٫۹ درصدی در ماه ژوئن به ۱۸۷٫۳۸۴ دستگاه رسید.طی ۱۲ ماه اخیر فروش این قبیل خودروها در ژاپن همواره سیر صعودی داشته است.

اتحادیه نمایندگی های فروش خودرو در ژاپن با این حال تاکید کرد به رغم افزایش نرخ مالیات بر مصرف در ژاپن که از ماه آوریل به اجرا در آمده است کاهش فروش خودرو در ژاپن بسیار متعادل و معادل ۰٫۷ درصد بوده است.

افزایش نرخ مالیات بر مصرف در ژاپن- معادل مالیات بر ارزش افزوده در سایر کشورها، از پنج درصد به هشت درصد فروش خودرو را در ژاپن در ماه آوریل به شدت کاهش داد.

سیر نزولی فروش خودرو در ماه مه کمتر بود و به نظر می رسد تاثیر منفی افزایش مالیات بر ارزش افزوده در این کشور رو به کاهش است که این موضوع خبر نویدبخشی برای بخش خودرو و سایر بخش های اقتصادی ژاپن است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.