” واردات بی‌رویه ” محصولات کشاورزی ” با تحقق اقتصاد مقاومتی ” مغایرت دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اقتصاد مقاومتی با چتر حمایتی دولت از تولیدکنندگان داخلی در گرو توسعه کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی تحقق خواهد یافت.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهم و بسزایی در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و قطع وابستگی خواهد داشت افزود: اقتصاد مقاومتی بخشی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که مهم‌ترین آن به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است که این ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی قابل شهود است.

ایرانپور با بیان اینکه آنچه امروزه مشاهده می‌کنیم با سیاست‌های ابلاغی در اقتصاد مقاومتی مغایرت و فاصله زیادی دارد خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با واردات چندین میلیون تنی گندم، برنج و گوشت قرمز و حضور برخی واسطه‌‌گری‌ها در بازار واردات تحقق نخواهد یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی در صورتی به تحقق خواهد رسید که تولیدکنندگان داخلی مورد اعتماد واقع شدند و چتر حمایتی دولت برای آنانگسترده شود و با تقویت تولید داخلی، صرفه‌جویی و استفاده بهینه باعث افزایش راندمان تولیدات داخلی شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مباحث در بخش کشاورزی  در حد شعار منقول است که تلاش در توسعه و تحقق آن راهکار نجات کشور از وابستگی و خروج ارزی است.

نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: توسعه کشاورزی نقش اصلی در جلوگیری از خروج ارز و رسیدن به خودکفایی در تولیدات داخلی را به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام /
 

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.