۵+۱ نباید بسته صهیونیست‌ها را روی میز مذاکرات بگذارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعیین زمان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: اگر ۱+۵ بسته صهیونیست‌ها را روی میز مذاکرات قرار ندهد، مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران با گروه ۱+۵، گفت: نشست‌های قبلی ایران با ۱+۵ دستاورد مناسبی برای ملت ایران در پی نداشت، لذا اینکه غربی‌ها بخواهند در این دور از گفتگو‌ها نیز با دستور و بسته کار آمریکا و به ویژه اسرائیلی‌ها وارد مذاکرات شوند این دور از نشستها نیز مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید.
 
وی در ادامه با تأکید براینکه نتیجه بخش بودن مذاکرات منوط بر این است که ۱+۵ بسته صهیونیست‌ها و آمریکا را روی میز مذاکره نگذارد، افزود: ۱+۵ باید بسته پیشنهادی خود را طرح کند چراکه قرار نیست ملت ایران در سلطه‌ صهیونیست‌ها از نعمت انرژی هسته‌ای منع شوند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که ۱+۵ حق ایران در بدست آوردن انرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت نشناسد، مذاکرات آتی هیچ دستاوردی نخواهد داشت.
 
آصفری با اشاره به بازدیدهای مکرر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صنایع و سایت های هسته‌ای ایران، گفت: طبق بازرسی های آژانس بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بارها تأکید شده است لذا اگر ۱+۵ با این دیدگاه به پای میز مذاکرات بیاید مطمئنا خروجی آن نیز هم به نفع ۱+۵ و هم به نفع ایران خواهد بود.
 
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس تاکید کرد: نتیجه برد – برد در مذاکرات آتی بستگی به این امر دارد که ۱+۵ تنها نظرات خود را مطرح کند و تحت تاثیر صهیونیست ها وارد مذاکرات نشود چراکه قرار نیست خواسته‌های این رژیم غاصب که از طریق ۱+۵ مطرح می‌شود از سوی ایران تمکین شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی به خواست ۱+۵ درباره تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد از سوی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز ایران به اورانیوم ۲۰ درصدی برای مصارف درمانی و پزشکی، اگر ۱+۵ تضمین تامین این مهم را به ایران بدهد شاید روند مذاکرات آتی تا حدی قابل قبول باشد اما در غیر این صورت ایران از این موضوع عقب نشینی نکرده و برای کسب این مهم منتظر مجوز فعالیت غرب و آمریکا نخواهد بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.